تجمع خانواده های متهمان جرایم مواد مخدر برای بخشش و لغو حکم اعدام محکومان در مقابل مجلس

جمعی از خانواده‌های متهمان جرایم مواد مخدر Drugs با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار بخشش و لغو حکم اعلام محکومان خود شدند.
به نظر می‌رسد این تجمع در پی اعلام سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی مبنی بر حذف مجازات اعدام execution حاملین مواد مخدر از قانون Law اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر انجام گرفته باشد.
طبق مصوبه بهمن ماه ۹۵ کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یک ماده به عنوان ماده ۴۶ به قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر الحاق می‌شود که بر اساس آن مرتکبین جرایم موضوع این قانون که برای آنان مجازات اعدام یا حبس ابد تعیین شده در صورت احراز یکی از شرایط زیر مفسد فی الارض محسوب شده و به مجازات اعدام و مصادره اموال ناشی از قاچاق Contraband مواد مخدر محکوم می‌شوند و در سایر مواردی که در قانون مذکور برای مرتکبین اعدام یا حبس ابد درنظر گرفته شده، حسب مورد به ۲۵ تا ۳۰۰ سال حبس و جزای نقدی درجه یک از یک میلیارد ریال تا دو برابر آن محکوم می‌شوند و مشمولان حبس درجه دو به جزای نقدی درجه دو محکوم می‌شوند.
در صورت تصویب نهایی این ماده در صحن علنی مجلس، مجازات اعدام به قاچاقچیان مواد مخدر محدود شده و حاملان آن اعدام نمی‌شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 247913 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟