پرونده مالیاتی ترامپ افشا شد

دونالد ترامپ Trump از بابت عایدی درآمد بیش از ۱۵۰ میلیون دلار در سال ۲۰۰۵، مبلغ ۳۸ میلیون دلار مالیات پرداخته  است.این اطلاعات که در قالب دو صفحه اظهارنامه مالیاتی از سوی شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی افشا شد، خشم کاخ سفید را به دنبال داشت.
بنابر اعلام کاخ سفید، افشاگری درباره اظهارنامه مالیاتی ترامپ، غیر قانونی است.
ترامپ در طول کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶، از ارائه اظهارنامه مالیاتی طفره رفت. عملی که از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بعید و در نوع خود سنت شکنی محسوب می شد.البته دو صفحه افشا شده تنها بخشی از اظهارنامه مالیاتی ترامپ است و جزئیات درآمد وی را نشان نمی دهد.
با این حال، با توجه به اینکه اطلاعات کمی از وضعیت درآمد ترامپ وجود دارد، همین مقدار ناچیز نیز مهم تلقی می شود.
اطلاعات افشا شده نشان می دهد ترامپ ۵.۳ میلیون دلار از بابت مالیات بر درآمد فدرال و ۳۱ میلیون دلار نیز از بابت حداقل مالیات جایگزین پرداخته است.
حداقل مالیات جایگزین از حدود ۵۰ سال پیش با هدف انسداد راه های گریز مالیاتی افراد مرفه در دستورالعمل مالیاتی آمریکا گنجانده شد.
به این ترتیب، مجموع ۳۸ میلیون دلار مالیات بر درآمدی که ترامپ سال ۲۰۰۵ پرداخته با نرخ ۲۴ درصد بالاتر از نرخ مالیاتی شهروندان آمریکایی با درآمد متوسط است اما از نرخ ۲۷.۴ درصدی که برای مالیت دهندگان مرفه در نظر گرفته شده، کمتر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 252168 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟