حجت‌الاسلام حسن روحانی در پیامی به مناسبت روز پاسدار پیام تأکید کرد : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همچنان که از ابتدای شکل‌گیری تاکنون بوده است، امروز هم باید با همان معنویت، خلوص، صلابت و اقتدار به راه روشن خود که راه معنویت و آزادگی است، ادامه دهد و مایه عزت و افتخار نظام و منشأ امنیت و آرامش در منطقه باشد.

متن پیام رئیس جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یوْمَ نَدْعُو کُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ» (سوره الإسراء: ۷۱)

سومین روز مبارک شعبان المعظم، جلوه‌ای با شکوه از تاریخ هستی است که چشم تاریخ و بشریت به انوار اختر درخشان وجود سالار آزادگان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) روشن شد. به یُمن این مناسبت خجسته، حضرت امام خمینی(ره) در تکریم و نکوداشت سلحشورترین نیروهای پاسدار اقتدار و عظمت اسلام و انقلاب و ایران، این روز را «روز پاسدار» نامگذاری کردند.

این روز خجسته فرصتی مغتنم برای پاسداشت و تکریم انسان‌های فداکاری است که تحقق ارزشمندترین مفاهیم الهی را در باور و گفتار و رفتار، سرلوحه زندگی خود قرار داده‌اند و در پرتو فرهنگ متعالی مکتب عاشورا و با منش حسینی(ع)، روحیه انقلابی و همراهی پیوسته و بی‌دریغ با ملت و دولت، در انجام مأموریت‌های خطیر خود، کارنامه‌ای درخشان و پرافتخار آفریده‌اند. معنویت جاری بر دل و جان پاسداران مؤمن و غیور که ریشه آسمانی دارد و همچنین خاستگاه اجتماعی و مردمی آنها، ویژگی‌های منحصر به فردی است که به این نیروهای بالنده و پرتوان، امتیاز و اعتباری مضاعف ‌بخشیده است.

به همین سبب و در پرتو اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره رسالتی ملی و جایگاهی فراتر از وابستگی‌های حزبی و جناحی داشته و دارد و متعلق به همه ملت است. و هرگاه که حضور آحاد ملت در صحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی ضرورت پیدا کند، عاملی که باید مردم را زیر پرچم اسلام به میدان بیاورد، سپاه است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همچنان که از ابتدای شکل‌گیری تاکنون بوده است، امروز هم باید با همان معنویت، خلوص، صلابت و اقتدار به راه روشن خود که راه معنویت و آزادگی است، ادامه دهد و مایه عزت و افتخار نظام و منشأ امنیت و آرامش در منطقه باشد.

اینجانب با آرزوی بهره‌مندی از فیوضات این روز و همچنین ماه فرخنده شعبان، برای همه مسلمانان جهان به‌ویژه ملت با ایمان و انقلابی ایران و نیز پاسداشت تلاش‌های جانانه سپاهیان ایثارگر در حفظ و استحکام دستاوردهای معنوی نظام، از خداوند بزرگ توفیق روزافزون همه خادمان ایران اسلامی را در تأمین و مراقبت از منافع و سربلندی کشور مسألت دارم.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 260925 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟