بزرگترین ناو آمریکا عازم آبهای نزدیک کره شمالی شد

ناو آمریکایی «یو اس اس رونالد ریگان» که در ژاپن پهلو گرفته بود قرار است بر اساس تصمیم مقامات این کشور در آبهای نزدیک کره شمالی مستقر شود.

انتظار می رود که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته نیروی دریایی آمریکا، این کشور از این ناوگروه های خود برای یک رزمایش بزرگ دیگر در منطقه استفاده کند.

گزارش های منتشر شده حاکیست که حرکت ناو به طرف آبهای منطقه آغاز شده و ناو آمریکایی بندر «یوسوکا» در ژاپن را ترک کرده است.

اعزام دو ناو هواپیمابر آمریکا به یک منطقه نشان از تنش های فزاینده در شبه جزیره کره دارد، آن هم پس از آنکه کره شمالی یک موشک میان برد بالستیک را یکشنبه هفته گذشته با موفقیت آزمایش کرده است.

موشکی که کره شمالی در ماه جاری میلادی پرتاب کرد به گفته این کشور قادر به حمل کلاهک های سنگین هسته ای است و این کشور می گوید حالا می تواند با موشک هایش خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

هر دو ناو آمریکا در منطقه آسیا و اقیانوس آرام حضور دارند و بر اساس گزارش روز شنبه ژاپن نیوز، ناو رونالد ریگان چهار هزار و ۵۰۰ خدمه دارد و تا پایان ماه جاری میلادی برای رزمایش وارد دریای شرقی خواهد شد.

آمریکا ناو هواپیمابر کارل وینسون خود را ماه گذشته میلادی به همراه دو ناوشکن دارای موشک های هدایت شونده به منطقه اعزام کرده بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 265861 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟