اولین نشست خبری روحانی پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 96 / رئیس جمهور دوازدهم به سئوالات پاسخ دادند+ فیلم

به گزارش گروه سیاسی رکنا، نشست خبری حسن روحانی پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری لحظاتی پیش با قرائت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد.

رئیس جمهوری در نشست خبری بیان کرد: از این که می توانم از طریق رسانه های جمعی با مردم عزیز ایران که با 42میلیون رای حماسه آفریدند، بسیار خوشحال هستم.

وی اضافه کرد: مردم با این حضور و با این انتخاب اعلام کردند که تکثر به رسمیت شناخته شده است.

روحانی گفت: مردم با این حضور و با این انتخاب اعلام کردند که هیچ تفکر و هیچ ایده ای در کشور در حصر قرار ندارد و همه می توانند آزادانه نظر خود را در صندوق رای بیاندازند.

روحانی افزود: مردم با این حضور و با این انتخاب اعلام کردند که می فهمند پول حلال مشکلات نیست و به یارانه بیشتر نه گفتند.

رئیس جمهور منتخب کشور خاطرنشان کرد: مردم در این انتخابات به فریبکاران، نه گفتند.

وی اذعان کرد: همین فریبکاران، قصد داشتند سند 2030 را به دروغ مقابل فرهنگ و دین مردم نشان دهند، در حالی که این سند الزام آور نیست و ضربه ای به دین و فرهنگ مردم نمی زند.

روحانی اظهار کرد: مردم به تخریب و صحبت های غیر دقیق نه گفتند. در حقیقت مردم به اعتدال و عقلانیت لبیک گفتند.

رئیس جمهور کشور در ادامه بیان کرد: مردم به تمامی رسانه ها و قوای نظامی عشق می ورزند اما نمی پذیرند که یک نهاد ملی به سطح غیر ملی تنزل پیدا کند.

وی گفت: مردم به پایین آمدن مقام ولایت فقیه، مقام سپاه و بسیج، نه گفتند.

روحانی با اشاره به اینکه مردم صدای موسیقی وحدتشان یکسان بود گفت: روستایی و شهری همه به یک راه رای دادند.

رئیس جمهور دوره دوازدهم کشور اظهار کرد: مردم ما می دانند اقتصاد ما بدون وحدت، بدون رقابت کیفیتی پیشرفت نمی کند.

وی ادامه داد: مردم ما به اقتصادی که رقابت در آن بر اساس قدرت و نفوذ باشد، نه گفتند.

روحانی بیان کرد: مردم ما گفتند کسی حق ندارد نظر خود را بر دیگران دیکته کند. مردم ما می خواهند طبق دینشان، فرهنگشان و انقلابشان عمل شود.

رئیس جمهور برگزیده کشور تصریح کرد: مردم ما انقلاب کردند و همین مردم بهتر از هرکسی معنای این انقلاب را می دانند و کسی حق ندارد انقلاب را به نفع خود تفسیر کند.

وی خاطرنشان کرد: رأی مرزنشینان، روستاییان و حاشیه نشینان را با وجود زحماتی که تحمل می کنند چگونه پای صندوق های رای آمدند و راه خود را برای قرن آینده انتخاب کردند.

روحانی اذعان کرد: دولت دوازدهم با کمک شما مردم در 4 سال آینده تروریست را ریشه کن می کند و آرامش را به منطقه باز می گرداند.

رئیس جمهور منتخب کشور در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسنا گفت: یکی از اهداف ما در گذشته و امروز احقاق حقوق مردم در تمامی ضمینه ها بوده است، و این احقاق حقوق زیر سایه انسجام ملی شکل می گیرد.

وی اضافه کرد: این که دولت در مذاکرات گذشته توانست حقوق ملت را احقاق کند، به این دلیل بود که اجماع ملی در کشور زیر سایه مقام معظم رهبری شکل گرفت و باید در ادامه نیز این راه ادامه پیدا کند.

 روحانی خاطرنشان کرد: اجتماع در عربستان یک اجتماع نمایشی بود و به نظر من چنین نمایش های تکراری هیچ نتیجه عملی در پی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: ملت ایران از طریق دیپلمات ها و مستشران نظامیش به کشورهای عراق و سوریه کمک خواهد کرد. ایران در کنار ملت عراق و سوریه خواهد بود.

روحانی در پاسخ به خبرنگار المنار لبنان نیز بیان کرد: اگر ایران نبود مرزهای داعش به این اندازه محدود نشده بود.

رئیس جمهور منتخب کشور اظهار کرد: چه کسانی به تروریست ها در این چند سال پول داده اند، بنابراین نمی توانند ادعا کنند در برابر تروریست ها ایستادگی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم آمریکا مطمئنا خون هایی که در 11سپتامبر ریخته شده است را با پول تعویض نخواهند کرد.

روحانی در پاسخ به خبرنگار تسنیم گفت: همه تلاش من این است که به تمام وعده هایی که دادم عمل کنم.

رئیس جمهور منتخب کشور اضافه کرد: من تمام تلاشم را به کار بستم تا تمام وعده هایی که در دولت یازدهم دادم عملی کنم البته به دلیل بروز برخی مشکلات مثل سقوط ناگهانی قیمت نفت نتوانستم به همه آن ها عمل کنم.

وی در پاسخ به خبرنگار ای پی گفت: ایجاد 950هزار شغل در طول یک سال جز وعده ها نیست، برنامه ایست که مجلس تصویب کرده که شروط خاصی دارد، البته ما تمام تلاشمان این است که با محقق کردن این شروط بتوانیم این میزان شغل را ایجاد کنیم.

روحانی در ادامه بیان کرد: در دولت دوازدهم نگاه ویژه ای به دهک های پایین و قشر های ضعیف جامعه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: من از رقبای خودم و مخالفانم و تمامی جناح های مخالف دولت در انتخابات کمک می خواهم تا به کمک آن ها بتوانیم کشور را توسعه دهیم و زندگی مردم را رونق بخشیم.

رئیس جمهور منتخب کشور اظهار کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری از مخالفان نظام خواستند در انتخابات شرکت کنند، من هم از مخالفانم می خواهم در اجرای برنامه هایم به من کمک کنند.

وی اذعان کرد: آمریکایی ها در طول 39سال گذشته به وسیله روش های مختلف تنها دشمنی خود را به مردم ایران نشان دادند.

روحانی بیان کرد: آمریکایی ها تنها یک موفقیت در این چند سال بدست آوردند و آن زمانی بود که در برابر مردم ایران سر فرود آوردند.

رئیس جمهور منتخب کشور اضافه کرد: آمریکایی ها در این چند سال به دلیل عدم شناختی که از منطقه ما دارند اشتباهات پی در پی انجام دادند.

روحانی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری آریا بیان کرد:  زمانی که دو فصل پیاپی نرخ اقتصاد رشد داشته است، استفاده از واژه رکود دیگر درست نیست.

وی گفت: تمامی بخش های اقتصادی به جز حوزه مسکن، از رکود خارج شده اند.

روحانی اضافه کرد: رای رونق بیشتر ما باید اقتصاد کشور را با جذب سرمایه های بیشتر و برنامه ریزی مناسب، توسعه دهیم.

رئیس جمهور منتخب کشور بیان کرد: اقتصاد دانش بنیان در  4سال گذشته موفقیت خوبی داشته است و برای توسعه اقتصادی حساب ویژه ای روی آن باز کرده ایم.

روحانی در پاسخ به سئوال خبرنگار برنا تشریح کرد: مساله بسیار مهمی است. در این انتخابات شور انتخابات را عمدتا جوانان ما از دختر و پسر آفریدند. آن پیرمرد و بانوی قدخمیده آنکه با ویلچر آمده آن ها که ساعت ها در صف ماندند. واقعا هرچه به این مردم خدمت کنیم کم است.

رئیس جمهور منتخب کشور اضافه کرد: امیدوارم بتوانیم پیرو راه این مردم و جوانان باشیم. اشتغال جوانان یکی از مهمترین مسائل خصوصا تحصیلکرده ها است. در صد روز اول یا شایدم قبل از صدروزه اول. در زمینه کارورزی حتما اقدامات را انجام خواهیم داد.

وی اذعان کرد: همه طرح ها را قبل از صد روزه یا در همان دوره آغاز خواهیم کرد. امیدوارم بتوانیم یک حرکت خوبی در زمینه اشتغال جوانان بوجود آوریم. به هر استانی که در این اواخر سفر کردیم در همانجا استانداران ما اشتغال را اعلام کردند. مهم است که در همه استان ها و همه بخش های تولیدی اشتغال را بیفزایم و به آن هدف برنامه که 950 هزار شغل است دست یابیم.

روحانی بیان کرد: جوانان مشکل مسکن، آزادی های اجتماعی، ازدواج و ..هم دارند و برای حل آن تلاش می کنیم.

رئیس جمهور منتخب کشور در پاسخ به سئوال خبرنگار امارات گفت: دوران جنگ علیه کشورهای دیگر، پول دادن به تروریست ها و حمایت آن ها تمام شده است.

وی تصریح کرد: امروز همگان متوجه شدند که راه درست از طریق اعتدال و دوری از افراطی گری است.

روحانی خاطرنشان کرد: سردمدار مبارزه با تروریست در سطح منطقه است.

رئیس جمهور منتخب کشور بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران مبارزه با تروریست و افراطی گری را با قدرت ادامه خواهد داد.

روحانی در پاسخ به خبرنگار شبکه سی وی اس آمریکا گفت: عربستان سعودی یک بار دیگر 100میلیارد دلار در زمان 8سال دفاع مقدس را به صدام پرداخت کرده بود و دید که نتیجه ای نمی دهد.

رئیس جمهور کشور اظهار کرد: عربستان سعودی عادت دارد از جیب مردم عربستان به جیب آمریکایی ها بریزد. ما هر سلاحی که نیاز داشته باشیم می سازیم و برنامه ای برای خرید سلاح از کشورهای دیگر نداریم.

وی بیان کرد: دولت آقای ترامپ از یک طرف ملتی را دید که 45 میلیون پای صندوق های رای رفتند و در طرف دیگر مردمی را دید که تا کنون رنگ صندوق های رای را از نزدیک ندیده اند و امیدواریم به زودی آن ها نیز بتوانند رای دهند.

رئیس جمهور منتخب کشور در پاسخ به خبرنگار صدا وسیما اذعان کرد:  مردم ایران برای دفاع از خودشون و ساخت تسلیحات مورد نیازشان نه از کسی اجازه می گیرد و نه از کسی سوال می پرسد. اگر موشک ها و سلاح های ایران نبود امروز صلحی در کشور برقرار نبود.

وی تصریح .کرد: ما هر زمان نیاز به تست موشک داشته باشیم این کار را انجام خواهیم داد و به هیچ وجه از آن ها اجازه نخواهیم گرفت

روحانی اضافه کرد: پاسخ آقای ترامپ در متن برجام و قطعنامه 2231 وجود دارد و نباید با این حرف ها ماجراجویی کند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار روزنامه هفت صبح گفت: به طور طبیعی در جامعه ما افکار و نظرات یکی نیست و انتخابات نیز برای همین است.

روحانی در پاسخ به خبرنگار افه بیان کرد: بحث بر سر 24 میلیونی که به من رای دادند و 4 میلیونی که در صف بودند و می توانستند رای دهند نیست، اهمیت بر سر این مسأله است که غالب مردم راهی را انتخاب کرده اند که من ملزم هستم آن را اجرا کنم.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد من باید براساس خواست غالب مردم کشور باشد که با رای خود رئیس جمهور منتخبشان را انتخاب کردند.

وی در پاسخ به خبرنگار شبکه خبر گفت: برخی از وزرایی که در دولت یازدهم بودند به خاطر تجربه آن ها بود، و خودشان هم به خاطر مسن بودنشان مخالف بودند.

وی اضافه کرد: ما نیاز به نیروی جوانتری برای اداره امور کشور داریم. در چهار سال گذشته در شرایط سختی بودیم، تحریم بود، رشد منفی اقتصادی بود،  خزانه خالی بود، انبارها خالی بود و ما نیاز داشتیم از تمام تجربه‌ها استفاده کنیم.

روحانی اذعان کرد: تمام وزرایی که با آن ها کار کردم به خاطر تجربه ارزشمندشان با آن ها کار کردم. من معتقدم که سن مدیریت ما باید کاهش پیدا کند. ان‌شاالله وزرا در دولت دوازدهم یکم جوانتر خواهند شد.

رئیس جمهور منتخب کشور در پاسخ به خبرنگار ایرنا نیز بیان کرد: در دولت آینده از نظرهای مخالف و رقبا نیز استفاده خواهیم کرد، و از آن ها نیز خواهش می کنم برای توسعه کشور به دولت آینده کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: همان گونه با مردم رفتار کنیم که در این مدت انتخابات با آن ها رفتار کردیم و به آن ها احترام بگذاریم.

وی در پاسخ به خبرنگار کلمبیا اظهار کرد: در مسائل اقتصادی با کشورهای مختلف از جمله کشورهای آمریکای لاتین همکاری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در مورد ونزوئلا ما این اجازه را به مردم این کشور می دهیم که خودشان در مورد آینده خودشان تصمیم گیری کنند. کشور دارای چارچوب و مقرراتی است و هر قوه بر اساس مسئولیت خود رفتار می کند.

روحانی در پاسخ به خبرنگار روزنامه سیاست روز گفت: من مسئول حقوق تمامی شهروندان کشور هستم و در دولت آینده تمام تلاشم را می کنم تا حق هیچ یک از شهروندان پایمال نشود.

وی در پاسخ به خبرنگار پانا اظهار کرد:  در مورد 2030وزرای آموزش و پرورش، امورخارجه و علوم، نامه هایی را به مقام معظم رهبری داده اند که جمهوری اسلامی ایران بر اصولی که مغایر با فرهنگ کشور باشد پایبند نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: عده ای نامه هایی را به مقام معظم رهبری دادند و ایشان را بی جهت نگران کردند.

روحانی خاطرنشان کرد: وقتی برق آمده بود داخل حرم امام علی،  کسی گفت، کجایید که سیم دارند می کشند، واسلاما، عده ای هم الان آمده اند به جای سیم، 2030 را گفتند.

رئیس جمهور منتخب کشور اظهار کرد: من در مورد تمام تهمت هایی که در طول مدت انتخابات به من زده شد می گذرم اما از تهمت هایی که در مورد 2030 به معلمان و دین ما زده شد نمی گذرم.

وی اضافه کرد: عده ای به روستاها رفتند و با پخش اعلامیه هایی مردم را بی جهت نگران کردند که دولت حسن روحانی دین شما را از بین می برد.

رئیس جمهور منتخب کشور در پاسخ به سئوال خبرنگار جهان صنعت بیان کرد: در دولت آینده شرکت ها باید تکلیف شرکت های خصوصی و دولتی معلوم شود و باید وضعیت مالی آن ها شفاف شوند.

وی اضافه کرد: شفافیت در دولت آینده یک اصل است و دولت لوایحی را در این رابطه به مجلس خواهد فرستاد.

روحانی در پاسخ به خبرنگار خبرآنلاین گفت: اولین کشوری که در دنیا با تروریست ها درگیر شد، مردم جمهوری اسلامی ایران است که در این راه 17هزار شهید داد.

وی در پاسخ به خبرنگار فونیکس چین بیان کرد: هیچ کشوری به اندازه ایران در مبارزه با تروریست تجربه ندارد.

روحانی ادامه داد: ما به دنبال تعامل با جهانیان هستیم و مشکلات ما با آمریکایی ها ناشی از اقدامات خصمانه و دشمنی هایی است که آن ها در این 39سال اتخاذ کرده اند.

وی اظهار کرد: ما روابط خوبی با چین داریم و خواهیم داشت ولی مردم ما تمایلی به اجناس بی کیفیت ندارند.

روحانی اذعان کرد: ما با توسعه تولید ملی روابط خود با چینی ها را از سطح کالاهای مصرفی به سمت مسائل استراتژیک توسعه خواهیم داد. از گذشته روابط خوبی میان ایران و آذربایجان وجود داشت.

رئیس جمهور منتخب کشور در پاسخ به خبرنگار آذربایجان بیان کرد: بر اساس برنامه راه آهن ایران به آذربایجان و از طریق آن به روسیه و دریای سیاه متصل خواهد شد.

روحانی در پاسخ به خبرنگار روزنامه صبا خاطرنشان کرد: یکی از آثار انتخابات 96 این بود که همه با موسیقی آشتی کردند.

وی خاطرنشان کرد: البته ما موسیقی های سطح پایین را نمی پذریم که برخی می گویند آن ها را هم باید قبول کرد. مسیر باز شدن سطح فرهنگی در دولت آینده ادامه خواهد یافت.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار موج گفت: قبل از دولت یازدهم بانوان 860 هزار شغل را از دست دادند و در دولت یازدهم 750هزار شغل بدست آوردند و ما به وظیف شهروندی خود پایبند خواهیم بود.

وی اضافه کرد: ما از بانوان به عنوان سفیر و معاونت وزیر استفاده کردیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

کم درآمد ها در سامانه رفاه ثبت‌نام کنند

فوری / شهادت رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فسا همراه سربازش در عملیات تعقیب و گریز

میوه فروش اردبیلی که در حمایت از کاندیدای ریاست جمهوری ایران به شهرت جهانی رسید + عکس و جزئیات

۱۰ راند از درگیری‌های فیزیکی عباس جدیدی + کاریکاتور

پزشک در اتاق معاینه کاری با من کرد که شرم دارم بگویم / این زن آخرین بیمار بود که ... +عکس

فرشاد مرا به تفریحگاه خارج از تهران برد و ... / این دختر می خواهد از من پول جراحی بینی بگیرد و باج می خواهد!

یاسر چند روز بعد از ازدواج گوشی ام را گرفت و گفت شاید مثل ارتباطی که با من داشتی با مردهای دیگر هم ارتباط بگیری!

ناگفته های شیطانی سوسن راز مردی که با شخصیت های مهم عکس داشت را لو داد+عکس

آمنه می خواست راز ارتباط شیطانی ام را به همسرم بگوید و ...

خواهر 5 ساله قاتل برادر 4 ساله اش شد / در شهرستان رستم رخ داد

خارج از شهر دامنم را لکه دار کرد و فیلم گرفت .. / این دختر می خواست آبرویم را پیش زنم ببرد و من ...

 

کدخبر: 266476 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟