هیچ مغایرتی در آرای شورای شهر و روستا وجود نداشت/ چند رای به نام آقای چمران بیشتر ثبت شده بود

«علیرضا رحیمی» رییس هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا استان تهران درباره انتقادات مطرح شده نسبت به انتخابات شوراها گفت: برگزاری انتخابات، شمارش آرا و تجمیع آرا بر اساس قانون Law انتخابات صورت گرفته است و هیات نظارت و هیات اجرایی نیز کاملا در چارچوب قوانین حرکت کردند.
علیرضا رحیمی با بیان اینکه نتیجه انتخابات  تهران به صورت کتبی و رسمی به تائید هیات اجرایی و هیات نظارت رسیده و اعلام شده است، گفت: طبق آنچه  اعلام کردیم روز گذشته، روز آخری بود که معترضین می توانستند اعتراض خود را به هیات اجرایی تحویل دهند و این اعتراضات در مرحله اول در هیات اجرایی و سپس در هیات مشترک نظارت و اجرایی رسیدگی خواهد شد و قاعدتا اگر ایرادی مطرح شود، باید این ایراد محکمه پسند و متقن باشد.
رحیمی درباره تجمیع آرا و رسیدگی به شکایت مهدی چمران گفت: لیست خدمت ادعایی مطرح کردند مبنی بر اینکه ناظرین انها در مرحله تجمیع حضور نداشته اند و از همین منظر اطمینانی از شمارش آرا نداشتند. در نتیجه به آقای لاریجانی مراجعه کردند و ایشان نیز درخواست کردند، هرچند میزان آرا به گونه ای است که جای شبهه نمی ماند اما برای اطمینان بخشی به موضوع رسیدگی کنید.
او ادامه داد: با وجود اینکه نگاه و باور ما این است که همه شکایت‌ها باید درچارچوب قانون و براساس شرایط قانونی مطرح شده و مورد رسیدگی قرار گیرند به درخواست رییس مجلس، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورای شهر در استان تهران و همچنین شهر تهران در جلسه‌ای مشترک آرای نفرات اول تا پنجاهم را به صورت رندوم مورد بررسی قرار داده و به ویژه آرای آقای چمران را مجدداً تطبیق دادند تا اگر احیاناً رای به اشتباه برای ایشان وارد شده است، مشخص شود.
نماینده مردم تهران در مجلس دهم بیان کرد: در جلسه روز گذشته که با حضور رییس کمیته IT ستاد انتخابات کشور در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات برگزار و صورتجلسه آن تهیه شد، علی‌رغم تطبیق متعدد آرا هیچ‌گونه مغایرتی در نتیجه‌ آرایی که پیش‌تر اعلام شده بود و درسامانه وزارت کشور تجمیع شده بود، رخ نداد و حتی یک مورد مغایرت پیدا نشد و حتی در برخی موارد شاهد این بودیم که چند رای بیشتر به نام آقای چمران ثبت شده بود که با توجه به جزئی بودن آن، اصلا به موضوع ورود نکردیم.
رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران تصریح کرد: نگاه ما این است که مرجع ارائه شکایات و اعتراض‌ها، هیات‌های نظارت استانی و همچنین هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها است و اگرچه مراجعه به مسئولان و حتی روسای قوا برای احقاق حق هیچ‌گونه منعی ندارد اما به هرحال این نحوه طرح شکایت در قانون رسمیت ندارد.
او گفت: با این همه و با وجود اینکه از نتیجه انتخابات اطمینان داشته و این نتیجه به صورت رسمی مورد تایید ناظران و برگزارکنندگان رسیده و هیات نظارت و اجرایی به صورت مشترک آن را امضا کرده‌اند و نیاز به بازنگری نبود، صرفاً به خاطر اطمینان‌بخشی این بازنگری صورت گرفت و از سوی تمام حضار متشکل از هیات نظارت و اجرایی تعیین و صورتجلسه شد.
علیرضا رحیمی درپایان اظهار کرد: با توجه به اینکه مراحل احراز هویت و اعلام نتایج به صورت الکترونیکی به سامانه وزارت کشور ارسال می‌شد، همه موارد مربوط به بازنگری با حضور رئیس کمیته IT وزارت کشور انجام شد و این نتیجه متعاقباً از سوی هیات نظارت اعلام می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 266819 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟