تخلفات انتخاباتی ساوه باید با جدیت و قاطعیت پیگیری شود

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی ظهر امروز در جلسه شورای اداری که در فرمانداری ساوه برگزار شد با اشاره بر اهمیت انتخابات اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا با تمام فراز و نشیب‌ها به اتمام رسید و سلامت برگزاری آن از سوی شورای نگهبان اعلام شد اگر چه در این میان تخلفاتی هم انجام شده که در حال بررسی است.

وی افزود: اهمیت انتخابات از تمامی جهات مورد توجه قرار دارد و یکی از آنها این است که نظام ما نظامی متّکی به ایمان، عواطف و علایق مردمی است و علت شکست ناپذیری آن به سبب مردمی بودن آن است و این مهم بسیار حایز اهمیت بوده و اتّکای به مردم هم آسان به دست نمی آید بلکه این اتکا با سر الهی محقق می‌شود.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات فارغ از جناح بندی‌های سیاسی و اینکه چه کسی رای می‌آورد خود یک حماسه بزرگ است که برای دوستداران انقلاب عزت و اقتدار و برای دشمنان نظام یاس و نا امیدی به ارمغان آورد.

حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: نامزدهای پیروز این انتخابات باید قبل از هر چیز به رسالت سنگین خود در قبال مردم و وعده‌هایی که داده اند متعهد باشند و در راستای برطرف کردن مشکلات جامعه تلاش کنند.

وی ادامه داد: نامزدهای انتخاباتی چه ریاست جمهوری و چه شورای اسلامی شهر و روستا که با هم رقیب بودند از امروز بایستی این رقابت‌ها به رفاقت تبدیل شود.

امام جمعه ساوه خاطرنشان کرد:کسانی که در این انتخابات رای لازم را کسب نمی‌کنند هم باید با قدردانی از حمایت‌های مردم، تعامل و همکاری با افراد پیروز، به قانون Law و رای و خواست مردم تمکین کنند.

حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: انتخابات امسال سالم ترین انتخابات بود زیرا تمامی ملاک‌های مدنظر مقام معظم رهبری به درستی اجرا شد.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان و ضیافت الهی فضای شهر باید معنویت بیشتری به خود گیرد زیرا بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به سبب کمبود معنویت در سطح جامه و دوری از خداوند متعال است.

امام جمعه ساوه عنوان کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که علاوه بر تقویت فضای معنوی در جامعه در ادارات، ارگان‌ها، شرکت‌ها و اماکن عمومی نماز جماعت برگزار شود.

حجت‌الاسلام حسینی عنوان کرد: با توجه به فرمایشات گوهر بار امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه و توصیه به کارگزاران نظام هدف‌وسیله را توجیه نمی‌کند و بنا نیست که اگر می‌خواهیم به هدفی دست یابیم به هر وسیله‌ای اقدام کنیم زیرا با باطل نمی‌توان حق را یاری کرد و نباید سبب هتک حیثیت و بردن آبروی افراد شویم.

وی اضافه کرد: در سلسله مراتب اداری نباید بگوییم ماموریم و معذور و در حکمت نهج‌البلاغه هیچ کس حق اطاعت از کسی که وی را وادار به انجام گناه می‌کند ندارد و باید مدیران ما هم به همین شیوه مدیریت کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 267269 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟