وزیر کشور: منافع مردم دلیل ارجاع پرونده پدیده شاندیز به وزارت کشور بود

عبدالرضا رحمانی‌فضلی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش نادر قاضی‌پور که چرا استانداری و دادگستری خراسان رضوی و دولت در پرونده پدیده شاندیز به صورت غیرکارشناسی وارد شدند و در اثر عدم تدبیر کافی و طول دادن رسیدگی این مسائل به سرمایه صدها هزار نفر از مردم کشور لطمه وارد کرد، پاسخ داد: رسیدگی به این پرونده بزرگ با کندی‌هایی روبرو بود که دلیل آن پیچیدگی‌های گسترده این پرونده بود.

وی ادامه داد: راضی کردن مسئولان به زندان Prison افتاده شرکت پدیده شاندیز برای نشستن پشت میز مذاکره مسأله‌ای زمان‌بر بود که با زور و دستور قابل انجام نبود.

رحمانی فضلی ادامه داد: آقای قاضی‌پور مسأله را منصفانه مطرح کرد. این پرونده دارای تخلفات و رعایت نشدن قانون Law در سطح وسیعی بود که از نظر قانونی رسیدگی به آنها کار بسیار سخت و پیچیده‌ای بود.

وزیر کشور با انتقاد از عملکرد موسسات مالی و اعتباری و افزایش تخلفات این موسسات، گفت: با شرکت‌ها و موسسات مالی و اعتباری زیادی روبرو هستیم که دچار تخلفات بسیاری هستند. در پرونده موسسه میزان نیز مسئول رسیدگی به این پرونده هستیم و علاوه بر آن همه روزه با مشکل سهامداران موسسه اعتباری کاسپین در خیابان‌ها روبرو هستیم. مشکلات و چالش‌های این موسسات باید با همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها برطرف شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 272646 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟