دولت ترامپ از باقی ماندن نام ایران در لیست سیاه FATF استقبال کرد

دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد سه‌شنبه از تصمیم «کارگروه اقدام مالی» (FATF) برای نگاه داشتن نام ایران در فهرست سیاه این موسسه استقبال کرد.

کارگروه اقدام مالی (FATF) که خود را اصطلاحاً نهاد مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم معرفی می‌کند جمعه گذشته پس از پایان نشست خود در شهر «والنسیا» در اسپانیا اعلام کرد که تعلیق برخی از اقدامات تقابلی علیه ایران را ادامه خواهد داد. این گروه علی‌رغم این تصریح کرد که نام ایران را کماکان در فهرست سیاه خود نگاه خواهد داشت.

مقام‌های وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا به پایگاه المانیتور گفته‌اند که از تصمیم این گروه برای هشدار درباره مخاطرات مراودات مالی با ایران استقبال می‌کنند.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا به المانیتور گفت: «ما از تصمیم FATF که طبق آن نام ایران در جدیدترین بیانیه عمومی FATF - که به عنوان لیست سیاه شناخته می‌شود- باقی می‌ماند و اقدامات تقابلی علیه این کشور را تعلیق می‌کند حمایت می‌کنیم. ایالات متحده، در نگرانی‌های مربوط به تأمین مالی تروریسم از جانب ایران با FATF اشتراک‌نظر دارد.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم گفته که این وزارتخانه، از اینکه نقش نظارتی FATF تداوم خواهد یافت تا نهادهای مالی بتوانند درباره روابط تجاری با ایران، هشیاری به خرج دهند، استقبال می‌کند.

یک مقام خزانه‌داری آمریکا گفت: «با توجه به نقائص موجود در نظام پولشویی و مقابله با تأمین مالی تروریسم در ایران، FATF تصمیم گرفت که اقدامات تقابلی را رفع نکند، بلکه تعلیق اقدامات تقابلی را موقتاً تمدید بکند. FATF نظارت بر پیشرفت‌های ایران درباره این برنامه اقدام به منظور رفع نقائص نظام پولشویی و مقابله با تأمین مالی تروریسم را ادامه خواهد داد و در صورت لزوم، گام‌های بیشتر را برخواهد داشت.»

وی افزود: «اقدام FATF برای نظارت بر ایران، فرایندی فنی و دقیق است که نظام پولشویی و مقابله با تأمین مالی تروریسم در ایران را با معیارهای مورد قبول بین‌المللی محک می‌زند.»

این مقام خزانه‌داری آمریکا که اشاره‌ای به نامش نشده گفت: «ایالات متحده به مقابله با رفتارهای دردسرساز ایران در سراسر خاورمیانه ادامه خواهد داد. این رفتارها تهدیدهایی جدی و روزافزون برای منافع جمعی ما ایجاد می‌کنند. ما با شریکانمان برای مهار اقدام ایران در توسعه و آزمایش موشک‌های بالستیک، حمایت از تروریسم، انجام اقدامات بی‌ثبات‌کننده و نقض حقوق بشر همکاری خواهیم کرد.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 276266 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟