دولت ترامپ: ورود مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها به آمریکا ممنوع است

رکنا سیاسی: دولت دونالد ترامپ Trump رئیس جمهوری آمریکا با این استدلال که تفسیرش از نحوه اعمال فرمان منع موقت اتباع ۶ کشور مسلمان (ایران، یمن، لیبی، سودان، سوریه، سومالی) از سفر به آمریکا مبتنی بر قوانین مهاجرتی این کشور است، از صدور مجوز برای سفر مادربزگ ها و پدربزرگ هایی که نوه هایشان ساکن ایالات متحده هستند، امتناع کرد.

گفتنی است دادگاه عالی آمریکا در حکمی که یک هفته پیش صادر شد، رای دادگاه بدوی برای لغو فرمان ضد مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را به چالش کشید و با رفع برخی محدودیت ها رای به اعمال فوری آن داد به این نحو که اعضای درجه یک خانواده و همچنین نامزد افراد ساکن آمریکا در صورت صلاحدید وزارت خارجه این کشور، از حق روادید برخوردار خواهند شد.

توجیه ترامپ برای صدور چنین فرمان ضد مهاجرتی مبارزه با تروریسم عنوان می شود حال آنکه نامی از عربستان سعودی که مسئول حادثه Incident تروریستی ۱۱ سپتامبر است، در میان ۶ کشور مورد غضب رئیس جمهوری آمریکا به چشم نمی خورد!

گفتنی است ادعای جدید دولت واشنگتن درباره تطابق خواست وی با قانون Law مهاجرتی آمریکا پاسخی است به تصمیم ایالت هاوایی مبنی بر تداوم تعلیق فرمان ترامپ. ایالت هاوایی شفاف سازی حکم دیوان عالی آمریکا در این خصوص را خواستار شده بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 278803 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟