عربستان و کویت جواب قطعی قطر را دریافت کردند

رکنا سیاسی: پاسخ قطر چند ساعت مانده به برگزاری نشست عربستان ، مصر ، امارات و بحرین برای ارزیابی این پاسخ و تعیین گام بعدی دریافت شده است.

وزارت امور خارجه عربستان در حساب توییتری خود نوشت: عادل الجبیر وزیر امور خارجه پاسخ رسمی قطر به درخواست‌‌‌های کشورهای تحریم کننده را از شیخ محمد عبدالله الصباح وزیر مشاور در امور کابینه کویت دریافت کرده است.

همچنین پایگاه خبری الیوم السابع گزارش داد که کشورهای تحریم کننده قطر دربیانیه مشترکی اعلام کردند:پاسخ دوحه به شروط ارائه شده را دریافت کرده و در زمان مناسب به آن پاسخ خواهند داد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر پنجم ژوئن (15 خرداد) روابط خود را با قطر قطع و تحریم‌های اقتصادی را علیه دوحه به اتهام حمایت از گروه‌های تروریستی و نزدیکی روابط با ایران اعمال کردند.

اما قطر که بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در خاورمیانه را در خود جای داده، بارها اتهام حمایت از تروریسم را رد کرده است.

این چهار کشور درخواست هایی را برای عادی سازی روابط با قطر از جمله کاهش روابط سطح با ایران و بستن شبکه الجزیره مطرح کرده‌اند.

قرار است نمایندگان این چهار کشور روز چهارشنبه برای ارزیابی پاسخ قطر و مشخص کردن گام‌های بعدی تشکیل جلسه دهند.

از طرفی، نماینده امیر کویت با سفر به دوحه پیام کتبی وی را تسلیم امیر قطر کرده است.

از سوی دیگر منابع دیپلماتیک کویتی اعلام کردند که محمد عبدالله المبارک وزیر مشاور کویت در امور مربوط به کابینه قرار است امروز برای دیدار با عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان به جده برود و پاسخ قطر را در خصوص درخواست ۴ کشور عربی تحویل دهد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر روز دوشنبه پاسخ کشورش را به لیست درخواستهای کشورهای عربی ارائه داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 279229 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟