دیدار روسای جمهورآمریکا و روسیه می‌تواند برسیاست‌های ضدایرانی ترامپ تاثیر گزار باشد

رکنا سیاسی: حسن هانی زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه، در باره دیدار قریب الوقوع پوتین با ترامپ Trump در هامبورگ گفت: دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا در حاشیه گروه نشست 20 در آلمان می تواند به نزدیک شدن دیدگاه آمریکا و روسیه در مسائل منطقه کمک کند.

وی افزود: یکی از نگرانی های آمریکا آزمایش های موشکی قاره پیمای کره بود بنابراین به نظر می رسد یکسری توافقاتی بین آمریکا و روسیه صورت گرفته باشد.

هانی زاده ادامه داد: مسئله مهمی که در این بین وجود دارد، مهار فعالیت های هسته ای کره جنوبی توسط روسیه است و اینکه آمریکا نقش مثبت تری در بحران سوریه و یمن ایفا کنند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: اگر دو رئیس جمهور به دیدگاه های یکدیگر نزدیک شوند بحران های منطقه قابل حل خواهد شد و در صورتی که روسیه نقش مهارکنندگی در کره داشته باشد می تواند درتنش های کره شمالی تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: براساس این روند به نظر می رسد نوعی داد و ستدهای سیاسی در بین ترامپ و پوتین وجود دارد که می تواند به نفع منطقه باشد و کیک منطقه را بین آمریکا و روسیه تقسیم کند و البته روس ها از کیک بحران ها در منطقه بهره برداری خود را داشته باشند.

هانی زاده با اشاره به اینکه این دیدار می تواند در شرایط ایران در منطقه نیز موثر باشد گفت: اگر پوتین بتواند روی همتای آمریکایی خود موثر باشد ترامپ را وادار می کند تا از سیاست های تهاجمی خود علیه جمهوری اسلامی بکاهد اما وجه دیگر این شرایط موقعیتی است که پوتین تحت تاثیر ترامپ قرار گیرد که در این صورت قطعا کرملین از ایران فاصله می گیرد اما به نظر می رسد پوتین بتواند ترامپ را قانع کند تا از تحریم های ضد ایرانی بکاهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 279516 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟