ظریف به نیویورک می‌رود

رکنا سیاسی: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان اواخر هفته جاری برای شرکت در نشست مجمع عالیرتبه سیاسی سازمان ملل به نیویورک سفر می‌کند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در این باره به خبرنگار «اعتماد» گفت: «محمد‌جواد ظریف وزیر امور خارجه برای شرکت در نشست مجمع عالیرتبه سیاسی سازمان ملل در سال ٢٠١٧ به مقر سازمان ملل در نیویورک سفر خواهد کرد».

«بهرام قاسمی» درباره دیدارهای حاشیه‌ای محمد‌جواد ظریف در نیویورک نیز عنوان کرد: «هنوز برنامه قطعی این دیدارها و جدول زمانی آن تعیین نشده است، اما احتمالاً به سنت تمام نشست‌های بین‌المللی دیدارهای دوجانبه‌ای بین وزرای امور خارجه ایران و دیگر کشورهای مهمان در نیویورک برگزار خواهد شد».

با توجه به اینکه این نخستین حضور ظریف در آمریکا پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور و پیروزی دونالد ترامپ Trump است، «اعتماد» از سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد احتمال دیدار مقام‌های دو کشور با محوریت مسائل مربوط به توافق هسته‌ای و بدعهدی‌های امریکا سوال کرد که بهرام قاسمی در پاسخ گفت: «برنامه‌ای برای چنین دیداری تنظیم نشده است، ولی تماس‌های دو کشور در مسائل مربوط به اجرای برجام همواره و در صورت ضرورت وجود داشته است.»

براساس این گزارش «سید عباس عراقچی» معاون امور حقوقی و بین‌المللی و «مجید تخت روانچی» معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ایران در این سفر وزیر خارجه را همراهی خواهند کرد.

«ریچارد هاس» رئیس شورای روابط خارجی آمریکا نیز اعلام کرد که 17 ژوئیه میزبان محمدجواد ظریف است و قرار است وزیر خارجه ایران درباره تحولات در خاورمیانه بحث و تبادل‌نظر کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 281149 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟