ترامپ: اگر مجبور شویم از پایگاه نظامی قطر خارج می شویم

رکنا سیاسی: ترامپ Trump در مصاحبه با شبکه خبری سی بی ان مدعی شد: قطری ها به حمایت از تروریسم شهره هستند و ما به آنها به طور مکرر گفته ایم که این کار را نمی توانید انجام دهید.

ترامپ در پاسخ به سوالی درباره پایگاه هوایی العدید در قطر گفت: اگر مجبور شویم از این پایگاه خارج شویم، 10 کشور را برای مستقر کردن پایگاه نظامی و جایگزینی آن با پایگاه کنونی در قطر پیدا خواهیم کرد.

ترامپ همچنین با تاکید بر این که به دولت های ثروتمند اجازه نمی دهیم که «درندگان» را فربه کنند، افزود: این درندگان همان تروریست Terrorist ها هستند.

ترامپ با ارسال توییت هایی تصمیم کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس را برای قطع ‏رابطه با قطر ستوده بود‎.

وی در توییتی نوشت: در سفر اخیرم به خاورمیانه اعلام کردم دیگر نمی توان کمک مالی به ایدئولوژی افراط گرایانه را تحمل ‏کرد. رهبران (عرب) انگشت اتهام را به سمت قطر گرفتند. نگاه کنید‎!‎

رئیس جمهوری آمریکا، همچنین در توییت دیگری با ستایش از عربستان گفته بود: چه خوب است که دیدار از عربستان و ملاقات با پادشاه (این ‏کشور) و 50 کشور، نتیجه مطلوبی در برداشت. آنها گفتند که موضعی سخت در قبال تامین مالی افراط گرایی اتخاذ می کنند و ‏قطر نشانه گرفته شد. شاید این سرآغاز پایان وحشت از تروریسم باشد‎.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیرامورخارجه قطر در واکنش به توییت های ترامپ گفته بود: قطر به صورت عملی به ‏مقابله و جلوگیری از حمایت ها و تامین مالی تروریسم می پردازد‎.

آل ثانی هم چنین تاکید کرده بود: ما با صراحت به ترامپ گفتیم که اگر ادعایی در این باره وجود دارد، می توانیم آن را با مذاکره حل کنیم.

پایگاه هوایی العدید در 45 دقیقه ای دوحه واقع است و حدود 10 هزار نظامی آمریکایی در آن حضور دارند.

پایگاه العدید در سال 2005 ایجاد و در جریان حمله نظامی آمریکا به عراق نقش کلیدی ایفا می کرد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر 15 خردادماه 96 با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم و افراط گرایی، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 282322 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟