اصلاح‌طلبی و اصولگرایی به معنای نیش زدن به این و آن نیست

رکنا سیاسی: محمد قمی در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی با تسلیت شهادت امام صادق (ع)، از رای بالای همکارانش به طرح مقابله با آمریکا تشکر کرد و افزود: امیدوارم در عمل برای مقابله با آمریکا روش‌هایی اتخاذ شود که فقط شعار نباشد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پرسید: آیا زمان آن نرسیده که در اداره و روش کار مجلس، تجدید نظر کنیم؟ اگر به فرموده امام «مجلس در راس امور است» باید نمایندگان در قول و فعل‌شان این در راس بودن را نشان دهند. اینکه نمایندگان به روش سنتی مواد و قوانین را تصویب و اصلاح کنند و بر حجم قوانین بیفزایند و از مسائل کلان و اصلی و رهنمودهای رهبری غفلت کنیم یا کم توجه باشیم، در پیشگاه خداوند و ملت و در محذر شهداء، مسئولیم.

وی در پیشنهادی برای اصلاح این رویه،‌ گفت: براساس رهنمودهای رهبری، مدیریت انقلابی و جهادی را سرلوحه کار خود قرار داده و هفته‌ای یک روز کاری به مواد و قوانین و آیین‌نامه و مسائل مبتلابه بپردازیم و بقیه زمان را با ریاست مجلس و همکاری موثر روسای کمیسیون‌ها برنامه‌ریزی کرده و مسائل مبتلابه جامعه را به طور جامع بررسی و پیگیری کنیم.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس با اشاره به عمده مشکلات کشور، گفت: مشکلات عمده کشور در حوزه اقتصاد، اشتغال، تولید و مسائل اجتماعی است. برخی کمیسیون‌ها به طور جدی با کارشناسان دولت و دانشگاه‌ها برای اشتغال، برخی کمیسیونها با همکاری کارشناسان برای اقتصاد مقاومتی و برخی کمیسیون‌ها برای تولید و مسائل اجتماعی با استفاده از نظرات علمی و تجارب سایر کشورها در مدت حداقل شش ماه برای این مطلب راه‌حل عملی ارائه کنند و از پرداخت مسائل کم ارزش سیاسی بپرهیزیم.

قمی خطاب به روحانی متذکر شد: چند وقتی است که از طریق معاونت امور مجلس با شما نامه‌نگاری کرده و درخواست ملاقات کرده‌ام اما اصلا اعتنا نکرده‌اید. برای آخرین بار به شما تذکر می‌دهم نمایندگان باید مورد تکریم شما که رییس‌جمهور هستید، باشند. مسئولان دولت تکریم ارباب رجوع را باید رعایت کنند. کار شخصی با شما ندارم، از طرف 500 هزار نفر مردم پیشوا و ورامین و پاکدشت می‌خواهم با شما صحبت کنم. منتظر عمل به وعده چند سال قبل خود یعنی وعده سفر به پاکدشت هستیم. این روش تکریم ارباب رجوع نیست، تجدید نظر کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 284092 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟