وزیر حج عربستان مشکل ویزای هیأت کنسولی ایران را حل می‌کند

رکنا سیاسی: حمید محمدی درباره آخرین وضعیت حج تمتع امسال، یادآور شد: بر اساس سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی ایران در رابطه با حج، این سازمان به فراهم آوردن مقدمات و اجرای برنامه‌های تشرف زائران ایرانی به حج مکلف شده و طبق توافقاتی که با طرف سعودی داشته‌ایم، یکی از دغدغه‌های مهم، موضوع ویزای حجاج بود که خوشبختانه با وجود اینکه امسال برای اولین‌بار صدور ویزای زائران در داخل کشور انجام می‌شود، تا امروز بیش از ۲۰ هزار ویزا برای حجاج دریافت شده و صدور ویزا همچنان ادامه دارد.

او درباره اسکان زائران خانه خدا اظهار کرد: تیم مسکن حج سازمان حج و زیارت روز پنجشنبه عازم عربستان شد و هم اکنون در آن کشور مستقر است. همچنین اولین گروه از مدیران هتل‌های حج روز سوم مردادماه عازم عربستان خواهد شد تا هتل‌ها را برای پذیرایی از زائران ایرانی آماده و تجهیز کند.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین گفت: نخستین پرواز حج روز نهم مردادماه انجام می‌شود. پروازهای مدینه قبل تا ۳۰ مردادماه ادامه دارد و پروازهای مدینه بعد از ۱۴ مردادماه آغاز می‌شود و تا سوم شهریور ادامه خواهد داشت.

او درباره سرنوشت صدور ویزای هیأت ۱۰ نفره کنسولی وزارت خارجه در حج توضیح داد: یکی از دغدغه های جمهوری اسلامی ایران این بود که مجموعه امور کنسولی ما در طول سفر حج فعال باشد، بنابراین در توافقنامه حج نیز آمده که در موسم حج عربستان شرایط را برای حضور یک هیئت ۱۰ نفره فراهم کند. با توجه به تاخیر در صدور ویزای هیأت کنسولی، حضورا با وزیر حج عربستان مذاکره‌ای داشتم و وی تاکید کرد که در روزهای آتی به سرعت این مشکل را رفع خواهند کرد تا هیأت کنسولی جمهوری اسلامی ایران ویزای خود را دریافت کند و در قالب رسمی بتواند خدماتی را به زائران ایرانی ارائه دهند، اما ویزای عوامل ستادی و مدیران و عوامل کاروان‌ها و مجموعه‌ها به سهولت دریافت می‌شود.

محمدی تاکید کرد: از آنجایی که اعزام به حج سیاست کلی نظام است، برنامه‌ها طبق تکلیفی که به عهده سازمان حج و زیارت گذاشته شده، بدون مشکل دنبال می‌شود و زائران قطعا به حج اعزام خواهند شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 285755 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟