نمایندگان مجلس نباید در مقابل مصوبه انتقال آب خزر کارشکنی کنند

رکنا سیاسی: احمد همتی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انتقال آب خزر به استان سمنان در قالب طرح حاکمیتی انجام می شود، بیان کرد: وقتی طرحی مصوبه هیئت دولت در استانی بود انتظار می رود نمایندگان دیگر استان ها در مقابل اجرای آن کارشکنی نکنند.

وی افزود: این طرح ملی به زودی اجرایی می شود اما باید گفت تسریع در روند آن نیازمند اهتمام ویژه مسئولان و مردم در داخل استان سمنان است.

عضو خانه ملت، درپاسخ به سوالی با موضوع علت توقف این طرح، بیان کرد: طرح انتقال آب خزر متوقف نشده و همانطور که بیان شد اجرایی می شود و تنها دلیل طولانی شدن اجرای آن مسائل محیط زیستی و روند انتقال آب از خزر به سمنان است که باید ملاحظات آن رعایت شود وگرنه این طرح به هیچ دلیل دیگری متوقف نخواهد شد.

همتی حمایت مسئولان را برای اجرای این طرح ضروری دانست و گفت: برای رفع مشکلات ناشی از خشکسالی باید اهتمام و پیگیری جهادی را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان، در مرحله بررسی نحوه انتقال و جلوگیری از تخریب های احتمالی عرصه های طبیعی قرار دارد.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی دیگر درباره پیگیری دولتمردان و مجلسی ها از طرح انتقال آب خزر، گفت: همدلی خوبی بین دولت و مجلس برای اجرایی کردن این طرح وجود دارد.

همتی درباره ملاحظات محیط زیستی و انتقاداتی از نمایندگان استان مازندران درباره این طرح ارائه می کنند، توضیح داد: تمام ساز و کارهای قانونی از جمله موضوع محیط زیست در اجرای این طرح پیش بینی شده و جای نگرانی نیست اما در این بین تعداد قلیلی هستند که می خواهند این موضوع را احساسی کنند.

وی افزود: اگر چالش های خشکسالی در استان سمنان رفع نشود تا چند سال دیگر کسی در این استان نمی ماند و شاهد فرار Escape جمعیتی در این دیار خواهیم بود که قطعا طبعات اجتماعی عظیمی دارد.

عضو خانه ملت با بیان اینکه طرح انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان متعلق به امروز و فردا نیست بلکه از دولت های گذشته مطرح بوده، تاکید کرد: حال که فرصت مصوبه شدن آن در دولت یازدهم فراهم شده باید به سرعت در اجرای این طرح اهتمام داشته باشیم.

همتی با بیان اینکه مخالفان این طرح بحران کم آبی را درک نمی کنند، بیان داشت: در مجلس شورای اسلامی فضای مثبتی برای اجرای این طرح ملی وجود دارد چرا که بحران خشکسالی برای بسیاری از نمایندگان ملموس است.

وی افزود: این طرح در انتظار اعلام نظر نهایی کارشناسان محیط زیست است و ما در این فرصت باقی مانده تا اجرای آن باید به فکر زیرساخت های تصفیه نمک، انتقال، استفاده بهینه در کشاورزی و صنعت، شیرین سازی و ... باشیم همچنین باید مسیری را برای انتقال بیابیم که آسیبی به درختان و محیط زیست نرسد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 286153 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟