بلای "داعش" به لیبی بازمی‌گردد

رکنا سیاسی: به نقل از روسیا الیوم، کارشناسان با بیان اینکه به عقیده آن‌ها چند صد نیروی داعش ISIS در حال حاضر در لیبی حضور دارند، گفتند که تعداد آنها در نزدیکی مرزهای لیبی و تونس در حال افزایش است.

طبق گفته نظامیان لیبیایی، داعش از سال ۲۰۱۳ در لیبی فعال بوده است؛ یعنی قبل از آنکه اراضی عراق را تحت اشغال خود درآورد.

شبکه فاکس نیوز آمریکا نیز گزارش داده است که افراد مسلح داعش ترجیح می‌دهند در مناطق روستایی و در شهر "صبراته" در غرب طرابلس، پایتخت لیبی که از مرزهای تونس نیز دور نیست، بمانند.

در این خصوص یک کارشناس در امور گروه‌های تندرو و پژوهشگر در شورای دفاعی انگلیس گفت که افراد مسلح داعش تلاش خواهند کرد تا جنگ چریکی راه انداخته و دست به عملیات‌های تروریستی در تاسیسات نفتی و بندرهای لیبی بزنند که این امر هول و وحشت را در دل ساکنان غیرنظامی ایجاد کرده و آنها را مجبور به فرار Escape به کشورهای همسایه و اروپا می‌کند.

طبق گزارش فاکس نیوز، نظرات کارشناسان درمورد تعداد تروریست‌هایی که در حال حاضر در لیبی حضور دارند، متفاوت است. در حالی که دفتر مطبوعاتی فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا در آفریقا اعلام کرده است که صحبت‌ها پیرامون فقط ۵۰۰ فرد مسلح است،‌ اما احمد المسماری، سخنگوی نیروهای مسلح لیبی اعلام کرده که اطمینان دارد تعداد داعشی‌ها دست کم ۱۰ برابر بیشتر از آن است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 288856 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟