در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری حسن روحانی  چه گذشت ؟ + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 2.82M | مدت زمان ویدیو: 00:00:26

رکنا سیاسی: این مراسم در محضر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و با حضور رؤسای قوا، رئیس مجلس خبرگان رهبری، مقامات کشوری و لشکری، علما و دانشگاهیان، جمعی از سفرا و نمایندگان بلندپایه‌ کشورهای خارجی برگزار می‌شود و در شبکه‌های مختلف رادیویی-تلویزیونی و شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی به صورت زنده پوشش داده خواهد شد.

در این برنامه وزیر کشور، گزارشی از روند برگزاری انتخابات دوازدهم ریاست‌جمهوری را ارائه می‌کند. سپس حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، متن حکم رهبر انقلاب در تنفیذ رأی مردم و نصب حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی به مقام ریاست جمهوری اسلامی ایران را قرائت خواهد کرد. پس از آن رهبر انقلاب اسلامی لوح متن حکم تنفیذ را به رئیس‌جمهور منتخب مردم اعطا می‌کنند.

در ادامه رئیس‌جمهور به بیان سخنان خود می‌پردازد و پس از آن حاضران، شنونده‌ بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی خواهند بود.

بر اساس اصل ۱۱۰ قانون Law اساسی، «امضای حکم ریاست‌جمهوری پس از انتخاب مردم»، از جمله «وظایف و اختیارات رهبری» است و طبق قانون انتخابات ریاست‌جمهوری «دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران چهار سال است و از تاریخ تنفیذِ اعتبارنامه به‌وسیله‌ مقام رهبری آغاز می‌شود».

مراسم تنفیذ ریاست جمهوری در ساعت 10 و 30 دقیقه شروع شد.

فیلم شروع مراسم تنفیذ ریاست جمهوری حسن روحانی

مهمانان حاضر در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری

3

4

5

آغاز سخنرانی وزیر کشور، رحمانی فضلی گزارشی از روند برگزاری انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری ارائه می دهد

رحمانی فضلی

10

شخصیت هایی چون: نعمت زاده ، امین زاده ، ابتکار، احمدی نژاد،جهانگیری، آیت الله سید حسن خمینی، صالحی امیری،قالیباف، محسنی اژه ی، شمخانی ، حجت الاسلام ناطق نوری، ولایتی، جعفری دولت آبادی، سلطانی فر، علی مطهری ، حداد عادل، فیروز آبادی،نهاوندیان ، بانک و... در تنفیذ حسن روحانی حضور دارند.

12

محمود احمدی نژاد که در آغاز برنامه کنار ابراهیم رئیسی نشسته بود پس از دقایقی جای خود را تغییر داد و کنار سید حسن خمینی و مقابل مسعود سلطانی فر نشست.

Untitled-3

 

شروع قرائت متن حکم تنفیذ حسن روحانی توسط حجت الاسلام محمدی گلپایگانی

1421

 

رهبر انقلاب حکم تنفیذ روحانی را به رییس جمهور اعطا کردند

تنفیذ حسن روحانی

آغاز سخنرانی روحانی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری

سخنرانی حسن روحانی

روحانی در مراسم تنفیذ: امامت را از امام علی، شهادت را از امام حسین، شریعت را از امام صادق و سیاست را از امام رضا آموخته‌ایم

15

روحانی: پس از 4 دهه همه فعالان سیاسی به این باور رسیدند که به‌جز شعارهای رنگارنگ چاره‌ای جز رعایت عدالت و اعتدال نداریم، تلاش دولت بر آن است که مردم به حقوق خود دست یابند.

 ریشه کن شدن فقر و از بین رفتن فساد حق مردم است، مهار تورم و سربلند شدن ایران در محافل بین المللی حق مردم است.

 رشد فضای آزاد و معنوی، دسترسی آسان به اطلاعات و برابری در قانون و داشتن آینده مطمئن حق مردم است.

در آخر حسن روحانی فرازهای پایانی سخنرانی‌اش در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری را با بغض و اشک ادا کرد.

16

سخنرانی رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری شروع شد

17

سخنان مقام معظم رهبری درباره امام خمینی در مراسم تنفیذ

رهبر انقلاب:

 قبل از پیروزی انقلاب مردم نقشی در انتخاب مدیران نداشتد و مردم فقط تماشاچی بودند. انقلاب اسلامی مردم را از حاشیه به متن آورد.

امام راحل توانست جهت حرکت مردم و ملت ایران را تغییر دهد. سال های حکومت سلطنتی و پهلوی علاوه بر ننگ سلطنت، ننگ دخالت بیگانگان هم وجود داشت. رضا خان را انگلیسی ها روی کار آوردند و بعد هم پسر او را. مسئولین کشور را هم آنها تعیین می کردند. این دستگاه را عزم راسخ و شجاعت بینظیر  امام و توکل او به خدا و اعتماد او به مردم تغییر داد.

 

19

سه جهت گیری و توصیه اکید رهبری در سخنرانی مراسم تنفیذ ریاست جمهوری

یک: پرداختن به مسائل داخلی، پرداختن به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم.

دوم: جهتگیری گسترده با دنیا. این درست نقطه مقابل چیزی است که سلطه گران به دنبالش هستند. ما هم میتوانیم به دولت های دیگر کمک کنیم و هم در مقابل سلطه بایستیم. اقلیم ما این را برای ماآسان میکند.

سوم: در مقابل هر سلطه طلبی با صلابت ظاهر شویم. که امروز سلطه طلب تر از همه رژیم امریکاست که با پشتوانه مردم میتوانیم از ترفند های آنها جلوگیری کنیم.

 

20

پایان سخنرانی مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری حسن روحانی و پایان مراسم.

 

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 289918 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟