تفاوت دوازدهمین تحلیف در گفت‌وگو با نماینده مجلس شورای اسلامی

رکنا سیاسی: حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مراسم تنفیذ و تحلیف حکم ریاست جمهوری در جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به اهمیت شرایط منطقه‌­ای و جهانی ایران مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با حضور چشم‌گیر نمایندگان کشورهای دیگر در مجلس شورای اسلامی برگزار می­‌شود که این یکی از تفاوت های مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری است.

حاجی دلیگانی با اشاره به شرکت نمایندگان نزدیک به 100 کشور جهان در مراسم تحلیف گفت: به دلیل اهمیت شرایط منطقه‌­ای و در راستای اینکه به آمریکایی ها فهمانده شود ایران منزوی نیست مراسم تحلیف با یک شرایط خاصی برگزار می شود و آن شرکت چشم‌گیر نمایندگان کشورهای دیگر است که نشان از شرایط جدید کشور دارد.

وی با بیان اینکه ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران بر ولایت فقیه استوار است، گفت: بعد از انتخابات ریاست جمهوری، اراده مردم و جنبه ولایی به نیابت از امام زمان (ع) با هم ممزوج می­‌شوند و با تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سوی ولایت فقیه (مقام معظم رهبری) مشروعیت ریاست جمهوری مورد تایید قرار می گیرد.

به اعتقاد حاجی دلیگانی موضوع مهم دیگر این است که نظام ما جمهوری اسلامی است بنابراین منتخب مردم با جنبه اسلامیت ممزوج می شود و با دریافت حکم تنفیذ اجازه اداره دولت را بر عهده می­‌گیرد، عنوان کرد: در قانون Law اساسی پیش‌­بینی شده است که هم رئیس­‌جمهور و هم وزرا باید به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پاسخگو باشند.

وی افزود: از آنجا که قوه مقننه نقش نظارتی را برعهدد دارد مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌­شود تا رئیس جمهور در حضور نمایندگان مجلس سوگند یاد کند در راستای وظایفی که از طرف مردم و مقام معظم رهبری به ایشان واگذار شده است، فعالیت کند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: حسن روحانی در حالی برای دومین بار به عنوان رئیس­‌جمهور کشورمان انتخاب شده است که باید برنامه­‌های خود را براساس رضایت‌مندی مردم دنبال کند.

حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به آمار و ارقامی که رئیس مجلس دو هفته پیش در مجلس قرائت کرد، افزود: در این گزارش با توجه به جایگاه ایران در بین کشورهای جهان و منطقه، میزان پیشرفت و عقب رفت ایران در بین کشورهای منطقه و جهان طی چهار سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت. این آمار که از منابع جهانی تهیه شده بود ارزیابی نسبتا خوبی در خصوص وضعیت کشور بود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 290175 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟