سفیر انگلیس در تهران: برجام عامل مهمی برای توسعه مناسبات با ایران است

رکنا سیاسی: نیکلاس هاپتون در دیدار با اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در کاخ استانداری با تقدیر از مهمان نوازی خوب مسئولان استان از او افزود: برای بار اول است که به تبریز سفر می‌کنم و امیدوارم آخرین سفرم نباشد.

وی با اشاره به بازدید خود از روستای تاریخی کندوان ادامه داد: این روستا برای من بسیار زیبا، جالب و خاطره انگیز بود. به بازار Store تبریز، موزه آذربایجان و مسجد کبود هم رفتم و بسیار خوشحال شدم.

وی ادامه داد: تبریز با تاریخ پرآوازه و درخشان خود برای گسترش روابط با انگلستان انتخاب خوبی است و در این راستا می توانیم سطح روابط اقتصادی و فرهنگی خود را با این شهر تاریخی افزایش داده و بهبود بخشیم.

سفیر انگلیس در تهران با بیان اینکه زمان توسعه روابط، فرا رسیده است اظهار کرد: انگلستان، روابط دیرینه خود با کشور ایران را فراموش نمی کند و علی رغم فراز و نشیب های بسیار فراوان در روابط این دو کشور، مایل به توسعه مجدد همکاری های خود با ایران و مخصوصا تبریز هستیم.

هاپتون، امضای سند برجام را فرصتی مناسب برای توسعه روابط متقابل ایران و انگلستان قلمداد کرد و ادامه داد: دولت انگلستان تعهد خود را برای حمایت از برجام اعلام کرده است و ما نیز آن را زمینه خوبی برای توسعه روابط می دانیم.

وی عنوان کرد: تصویر خوبی از استان آذربایجان شرقی در ذهن ما شکل گرفته است و در مرحله ای که ایران می خواهد توسعه روابط با دیگر کشورها را داشته باشد، تبریز می تواند نقشی مهم و تعیین کننده در این زمینه ایفا کند.

وی مشکلات صدور ویزا و ارتباطات بانکی بین دو کشور را از مهمترین موانع موجود در راه توسعه همکاری های دوجانبه دانست و اظهار کرد: امیدواریم این مشکلات نیز در آینده ای نزدیک رفع شود.

سفیر انگلستان در تهران، آمادگی این کشور برای افزایش مناسبات اقتصادی با جمهوری اسلامی و به خصوص استان آذربایجان شرقی را اعلام کرد و افزود: در آینده ای نزدیک، یک هیات اقتصادی ویژه به تبریز سفر می‌کند.

وی اعتمادسازی بین المللی را عامل توسعه روابط آینده دو کشور دانست و گفت: امیدوارم با توجه به انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری در سال 2018، توریست‌هایی از کشور ما نیز به تبریز سفر کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 293767 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟