عدم معرفی وزیر علوم در آستانه آغاز سال تحصیلی یک اشکال است

رکنا سیاسی: محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات کابینه دوازدهم، اظهار داشت: تشکر می‌کنم از مردم عزیز کشورمان به دلیل خلق حماسه 22 اردیبهشت‌ماه و باید بگویم که خوشبختانه شرایط خوبی برای کار دولت دوم آقای روحانی وجود دارد که من به دو سه نکته آن اشاره خواهم کرد.

وی افزود: شرایط کاری برای دولت دوم به نسبت دولت اول آقای روحانی مناسب‌تر است و شرایط امروز کشور و عملکرد کشور نسبت به چهار سال اول خیلی متفاوت است و نکته دوم همراهی و کمکی است که مجلس ضمن حمایت کلی از مجموعه وزرای پیشنهادی کرده، البته رئیس‌جمهور انتخاب‌های بهتری هم می‌توانست داشته باشد. حضور نداشتن وزیر زن در کابینه یکی از ایرادهای اصلی کابینه است، اما باید این نکته کلیدی را بپذیریم که دولت برای اینکه بتواند برنامه‌های خود را اجرا کند نیاز به همکاری، همدلی و تفاهم دارد و باید از دولت یک صدا شنیده شود و بخش‌های مختلف دولت هماهنگ عمل کنند.

عارف گفت: درباره خط مشی پیشنهادی دولت، من صمیمانه تشکر می‌کنم از دولت که برنامه ارائه شده بیانگر شناخت دقیق دولت از مسائل و اولویت‌های کشور است و در اینجا می‌خواهم اشاره کنم به اصول و جهت‌گیری‌های اصلی دولت، اما محورهایی از جمله توجه به منافع ملی، تعامل سازنده و موثر با دنیا، حقوق شهروندی و مبارزه با فساد و حمایت از جوانان باید اولویت دولت باشد.

وی ادمه داد: کمبودی که هم در برنامه دولت و هم در برنامه وزرا احساس می‌شود، نداشتن شاخص‌های کمی برای ارزیابی عملکرد برنامه‌هایی که براساس سند چشم‌انداز مشخص شده است. انتظار ما این است که در چارچوب برنامه خوبی که دولت ارائه کرده شاخص‌های کمی هم توسط سازمان برنامه و بودجه در چهارچوب ارکان برنامه ششم تدوین شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه مهمترین مشکلات امروز کشور مشکلات اقتصادی است، تصریح کرد: اصلی‌ترین کار دولت باید اصلاح ساختارهای اقتصادی باشد، چرا که اغلب مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم ریشه در ضعف ساختارهای اقتصادی دارد، به طور مثال دستیابی به حفظ ثبات اقتصادی یکی از اقدامات مهم است که خوشبختانه در دولت یازدهم زمینه رشد پایدار و توسعه در بخش خصوصی انجام گرفت.

وی ادامه داد: پس دولت باید گام‌های اساسی در این راستا بر دارد تا بهبود شرایط کسب و کار که از مطالب مهمی است که ما خواستار آن هستیم، تحقق یابد. متاسفانه ما امروز گرفتار مسائل اجتماعی هستیم که خوشبختانه با احکام خوبی که دولت در این بخش دیده می‌توانیم امیدوار باشیم که در چهار سال آینده وضعیت بهتری داشته باشیم. باید در بهبود بیمه خدمات اجتماعی و تامین اجتماعی و بهبود روابط و سرمایه‌های اجتماعی و مدیریت آسیب‌های اجتماعی بازنگری صورت گیرد.

عارف در پایان گفت: ضمن تشکر از وزرایی که معرفی شدند، باید اذعان کرد که در بین وزرای پیشنهادی چهره‌های برجسته‌ای وجود دارند که سابقه ارزشمند و خوب اجرایی در کشور دارند، البته اینکه در آستانه سال تحصیلی وزیر علوم معرفی نشده، یک اشکال است که امیدوارم جناب آقای روحانی هر چه سریع‌تر وزیر را معرفی کند که از اول سال تحصیلی دانشگاه‌ها وزیر خود را بشناسند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 295199 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟