فریده اولادقباد: شفافیت اقتصادی از برنامه‌های خوب کرباسیان است

به گزارش گروه سیاسی رکنا، فریده اولادقباد در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس به عنوان موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: باید ببینیم که دولت یازدهم را با چه شرایطی از نظر رشد اقتصادی  و تورم تحویل گرفته‌ایم و بدانیم که این دولت باید از ثبات اقتصادی، تورم تک رقمی و افزایش سهم درآمدهای مالیاتی از بودجه بهره‌برداری کند. در سال 91 رشد اقتصادی ایران 7- درصد بوده و در سال 95، به 12+ رسیده است و تورم هم تک رقمی شده است.
این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت دوازدهم باید اصلاحات ساختاری را در دستور کار قرار دهد، یادآور شد: وزیر اقتصاد باید علاوه بر دانش اقتصادی، از مدیریت اجرایی قوی، شجاعت و صراحت برخوردار باشد تا ضمن انجام اصلاح در حوزه بانکی، مالیاتی، مخارج و هزینه‌های دولت و فرماندهی اقتصاد را عهده‌دار باشد.
اولاد قباد اضافه کرد: آقای کرباسیان با فضای کسب و کار و معادلات جهانی آشنایی کامل دارد و با توجه به سوابق تدریسش در دانشکده های اقتصاد و مدیریت از دانش روز در خصوص جدیدترین تئوری‌های روز اقتصاد و مدیریت برخوردار است. ایشان از منظر تجربیات مدیریتی هم 28 سال معاون وزیر صنعت، نفت، بازرگانی و اقتصادی بوده و چهار سال به عنوان معاون آقای طیب‌نیا وزیر اقتصاد موفق دولت یازدهم نقش مثبتی ایفا کرده است.
وی با اشاره به سوابق کاری طیب نیا در اتاق بازرگانی، اظهار داشت: ایشان در برنامه‌هایش به اسناد بالادستی و برنامه‌های مصوب پایبندی داشته و برنامه‌اش در رابطه با اسناد بالادستی تدوین شده است. مهم‌ترین مطالبات ما از وزارت اقتصاد دولت دوازدهم اصلاح نظام بانکی، مالیاتی و گمرکی و به حداقل رسیدن وابستگی درآمدهای دولت به نفت است. از جمله برنامه‌های خوب آقای کرباسیان شفافیت اقتصادی و قرار گرفتن اقتصاد در اتاق شیشه‌ای است، چرا که تا شفافیت اقتصادی حاصل نشود بخش خصوصی قادر به سرمایه گذاری نیست.
وی در پایان ناکارایی سیستم‌های بانکی را از مهم‌ترین چالش‌های کشور عنوان کرد و گفت که اصلاح این سیستم‌ها نیازمند تلاش نهادهای اقتصادی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی رکنا را از دست ندهید:

فعالیت خانه فساد مهدی طارمی مهاجم پرسپولیس!

فوری / عملیات سپاه برای انتقام خون شهید حججی آغاز شد+ فیلم

فوری / استعفای وکیل آتنا کوچولو بخاطر ماجرایی عجیب + عکس سنگ مزار آتنا/به کدامین گناه

تکرار ماجرای بنیتا در تهران / پلیس بلافاصله وارد عمل شد و...

کشف 2 پا از سطل زباله پایتخت / این 2 پا برای یک زن است! + عکس

عروس شیروانی سیاه پوش شد

پای تانیا کوچولو قطع نمی شود/ دخترک در بیمارستان بستری شد

تصادف هولناک در استادیوم آزادی

جزئیات و چگونگی به اسارت درآمدن شهیدحججی +فیلم کامل درگیری و اسارت تا شهادت

این بازی رایانه ای کودکان را به قتل می رساند+ عکس

پسر 8 ساله راز اتاق خواب دایی اش را لو داد و او را به درد سر انداخت

جزئیات قتل 2 برادر در شلیک های دایی کینه جو در اردبیل+ عکس

مرجان تا 16 سالگی دو بار ازدواج کرد + عکس

قتل زن جوان در نیمه شب بارانی کلارآباد + عکس

حمله مسلحانه به مربی تیم فوتبال مطرح در یک رستوران نیشابور + عکس

نوعروس راز شوم داماد بی رحم را فهمید و ... + عکس

عجیب ولی واقعی / مرد شیطان صفت پس از آزار دختر 17 ساله میلیونر شد! + عکس

کدخبر: 295734 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟