آوایی: برای ارتقای شاخص‌های حقوق شهروندی اهتمام کامل داریم
حجم ویدیو: 19.90M | مدت زمان ویدیو: 00:04:52

رکنا سیاسی: علیرضا آوایی در جلسه علنی صبح امروز (پنجشنبه) مجلس در دفاع از برنامه‌های خود برای تصدی وزارت دادگستری اظهار کرد: مراتب قدردانی خود را از اعتماد آیت الله آملی لاریجانی و آقای روحانی ابراز می‌دارم که من را شایسته خدمت در وزارت دادگستری دانستند. من به عنوان یک عضو جامعه حقوقی مفتخرم که در طی 40 سال محضر بسیاری از حقوقدانان را درک کرده‌ام و تمام توان وتجربه خود را خالصانه درجهت گره گشایی از مشکلات هموطنان به کار می گیرم.
وی افزود: من چه در کسوت دادستان و رئیس کل دادگستری در 6 استان، ریاست سازمان ثبت احوال و ریاست دفتر بازرسی رئیس‌جمهور فعالیت کرده‌ام و مهمترین ویژگی برنامه پیشنهادی من در صورت رای اعتماد نمایندگان تلاش برای ارتقای کارآمدی و اثربخشی دادگستری در راستای اهداف جمهوری اسلامی در چند راهبرد است.
آوایی در ادامه تسهیل روابط میان قوه‌قضائیه با دولت و مجلس، بهره گیری از اساتید علوم انسانی را از جمله برنامه‌های خود در وزارت دادگستری عنوان و خاطر نشان کرد: این امر علاوه بر اثربخشی وزارت دادگستری از منظر ملی هم مسیر توسعه دانش حقوق را فراهم می‌کند. همچنین به دنبال ارتقای توانمندی و اثربخشی در حوزه تعزیرات حکومتی و پاسداری از حریم اقتصاد ملی در حوزه ای حقوقی و قضایی هستم.
وزیر پیشنهادی دادگستری ادامه داد: در راستای راهبرد اساسی کارآمدی نظام جمهوری اسلامی برنامه من مبتنی بر اسناد بالادستی از جمله، قانون Lawاساسی، سیاستهای کلی نظام و احکام برنامه های توسعه است. همچنین اهتمام کامل بر ارتقای شاخص‌های حقوق شهروندی، حقوق زنان، حقوق کودکان، مبارزه با فساد، تقویت جایگاه معاونت حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری در راستای رفع شبهات و مبتنی بر هنجارهای د ینی و فرهنگی مردم ایران خواهد داشت.
آوایی اضافه کرد: وزارت دادگستری قابلیت آن را دارد که در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب گام بلندی بردارد و البته معتقدم ایفای وظایف و تحقق این اهداف بدون حمایت سران قوا، نمایندگان و مسئولان عالی‌رتبه به هیچ وجه میسر نیست.
وی در ادامه درباره پرسش یکی از نمایندگان در خصوص شوراهای احل اختلاف اظهار کرد: شوراهای حل اختلاف از ضرورت‌های موجود نظام و کشور است که روند تکاملی داشته و من با همه توان در رابطه با تخصیص اعتبار آنها پیگیری لازم را انجام خواهم داد.
آوایی همچنین درباره برخی مشکلات پزشکی قانونی نیز گفت: ضمن درک کامل مشکلاتی که همکاران ما در پزشکی قانونی دارند به عنوان یک وظیفه اخلاقی آنچه در توان دارم پیگیری خواهم کرد تا مشکل دوستان حل شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 295829 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟