نامه انتقادی انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران خطاب به نمایندگان فراکسیون امید

رکنا سیاسی، در بخش هایی از این نامه آمده:
انتظار می‌رفت که پشتوانه مردمی دکتر روحانی و جریان اصلاحات که در جریان انتخابات اخیر ریاست جمهورى خود را به خوبی نشان داد، بتواند تبدیل به مانعی در برابر دخالت‌های تحمیلی افراد ذی‌نفوذ در تعیین مقتضیات آینده کشور بشود اما متاسفانه لیست اعلام‌شده وزرای پیشنهادی کابینه دکتر روحانی، نشان‌دهنده ادامه روند قبلی و احتمالا تحکیم دخالت‌های افراد و جریان‌های ذی‌نفوذ بوده است.
این در حالی است که مردم با بررسی سوابق و پیشینه تعدادی از آن‌ها و مطابقت دادن آن با شعارهای دکتر روحانی و خواست‌های خود، دچار یاس و دلسردی از دولت جدید شده‌اند، حال آنکه تنها راه برون‌رفت از مشکلات پیچیده کشور، دوری مردم از یاس و دلسردی، و حرکت امیدوار مسئولان به سوی اصلاح و تدبیر است.
به‌عنوان نمونه‌ای از تاثیر این فشارها، در کابینه پیشنهادی دکتر روحانی، نام فردی مشاهده می‌شود که از سوی بسیاری از کنشگران سیاسی و مدنی به امنیتی بودن و بدرفتاری متهم است. پیام و هدف پیشنهاد دادن چنین فردی با چنین رویکردی، بر ما پوشیده است لیکن هر آنچه که هست انتخاب فردی که شائبه های امنیتی دارد، پشت کردن به خواست و امید ملت است. 
نمایندگان محترم فراکسیون امید،
به‌خوبی آگاهید که حجم مشکلات و مسائلی که وزارت علوم با آن درگیر است بسیار زیاد است و جز از طریق وزیری دانا، فرجی در کار آن حاصل نخواهد شد. وزیری که توانایی حفاظت از استقلال Esteghlal دانشگاه و جلوگیری از دخالت نهادهای امنیتی در آن را داشته باشد. وزیری که بتواند تغییراتی در جهت بهبود انتخاب اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها ایجاد کند و شجاعت بیان نمودن بی‌قانونی‌های افراد، در هر لباس و مقام را داشته باشد.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 295891 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟