فرامرزیان: هماهنگی و همکاری دوجانبه بین مجلس و دولت مردم را راضی خواهد کرد

رکنا سیاسی: ژاله فرامرزیان در ارتباط با ضرورت تعامل دولت و مجلس به خصوص در رای اعتماد به وزرا و تاثیر آن در شروع به کار دولت اظهار داشت: قطعا تعامل بین دولت و مجلس به معنای واقعی واژه تعامل، در راستای همکاری دو طرفه و با رعایت حقوق هر یک از قوا و همچنین براساس منافع ملت صورت خواهد گرفت. اگر این سه وجه میان این دو قوه صورت بگیرد، می‌توانیم بگوییم تعامل واقعی در بین آن‌ها شکل گرفته است.

وی ادامه داد: نتایج این تعامل هم باید متناسب با سه وجهی که اشاره کردم، باشد. به میزانی که دولت در انتخاب اعضای کابینه اش، براساس رویکردهای کلی که وجود دارد با مجلس هماهنگ باشد می‌تواند انتظار هماهنگی و همکاری از این قوه را هم داشته باشد. در صورتی که این تعامل وجود نداشته باشد، مسلم است که مجلس هم رویکرد خودش را دنبال می‌کند.

وی در همین رابطه خاطرنشان کرد: موضوع دیگر این است که دولت باید در راستای اختیارات مجلس از این قوه هماهنگی و همراهی بخواهد. چنین فضایی وجود ندارد که یک نماینده چشم بسته، مطیع و مطاع دولت باشد. نماینده واقعی باید براساس وظایف و اختیاراتی که دارد برای رعایت قوانین و مقررات برنامه‌های وزرای پیشنهادی را بررسی کرده و براساس قانون Law به آن‌ها رای اعتماد داده و یا ندهد. بر این اساس است که می‌توانیم بگوییم نماینده از حقوق ملت دفاع کرده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین، افزود: نماینده حتما باید براساس وعده‌ها و شعارهای رئیس‌جمهور برنامه‌های ارائه شده توسط وزرا را بررسی کند تا بتواند حق ملت را ادا کند. شاید محدودیت‌هایی در انتخاب اعضای کابینه برای رئیس‌جمهور وجود داشته باشد، اما با این حال یک نماینده باید بتواند با تمام این موضوعات بهترین انتخاب را انجام دهد. مجلس با رایی که به وزرا می‌دهد و همچنین با نظارت مستمری که بر فعالیت آن‌ها در آینده خواهد داشت، پاسدار حق و حقوق و مطالبات ملت است.

وی تصریح کرد: اگر رویکرد دولت و مجلس براساس همکاری، هماهنگی و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر برای پیشبرد اهداف مردم و بهینه کردن مسئولیت‌های موجود درکشور باشد، اقدامات‌شان مردم را راضی خواهد کرد و فکر می‌کنم فراتر از این هم چیز دیگری اهمیت ندارد.

فرامرزیان در پایان تاکید کرد که در بررسی، کنترل و نظارت مستمر است که نتیجه مثبتی برای مجلس و دولت رقم خواهد خورد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 295909 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟