پزشکیان: با شعار نمی‌شود کار کرد

رکنا سیاسی: مسعود پزشکیان با اشاره به فشار جناح‌های سیاسی در ارتباط با تشکیل کابینه دوازدهم، گفت: ذهنیت‌هایی در این رابطه وجود دارد؛ البته آقای روحانی در سخنرانی اخیر خود در مجلس گفتند که ما این کار را نمی‌کنیم اما بعد یادآور شدند که درباره تشکیل کابینه با جناح‌های صحبت و هماهنگی می‌کند.

وی افزود: البته ممکن است عده‌ای عنوان هماهنگی را به‌ معنای فشار تلقی کنند و دیگران هماهنگی را به‌عنوان تعامل بدانند که این دو رویکرد جدای از هم است.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا کابینه دوازدهم تعاملی بسته شده است و یا خیر؟ تأکید کرد: بنده نمی‌توانم به این سؤال پاسخ دهم و آقای روحانی باید به آن جواب دهد.

پزشکیان ادامه داد: البته من معتقدم تعامل به آن شکلی که باید باشد، ‌نیست و یا نبوده است. لذا خیلی راحت می‌شد با کمیسیون‌ها نشست و تعامل کرد و نظر خواست؛ جدای از اینکه این افراد به این نظرات عمل کنند و یا خیر؟ اما خیلی راحت می‌شد حمایت‌طلبی از گروه‌های مختلف را اخذ کرد؛ حال اینکه نظر ما را می‌گرفتند و عمل نمی‌کردند؛ اما اگر نظر می‌گرفتند نتیجه بهتری کسب می‌کردند؛ بنابراین ما این نوع تعامل را در رابطه با مجلس نداشتیم و حالا اگر تعاملی با سایر محافل بوده بنده خبری از آن ندارم.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در ارزیابی خود نسبت به فراجناحی بودن کابینه دوازدهم اظهار داشت: بنده چیزی از این رویکرد متوجه نمی‌شوم لذا ما چیزی به‌عنوان کابینه فراجناحی نداریم، چرا که یک عده با سلایق خود یک عده آدم‌ها را برای کابینه خودشان انتخاب می‌کنند.

این نماینده مجلس در پایان گفت: زمانی که ما می‌گوییم کابینه فراجناحی هستیم، باید براساس برنامه‌ به آن عمل کنیم، نه اینکه صرفا بگوییم ما فراجناحی هستیم ؛ اصول کار فراجناحیان چیست؟ معتقدم با شعار نمی‌شود کار کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 295917 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟