آخوندی: در وزارت راه و شهرسازی جلوی شهرفروشی را گرفتیم!+فیلم
حجم ویدیو: 2.30M | مدت زمان ویدیو: 00:00:30

رکنا سیاسی: عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در دفاع از برنامه‌های خود گفت: من در سخنانم به دو بخش مسکن و انتقاد از خودرو محوری اشاره میکنم. بخش مسکن در حوزه اقتصاد ایران دو قطبی است. ما در ایران 24 میلیون و 190 هزار خانوار داریم و 25 میلیون و 400 هزار خانه. ما بیشتر از خانوار خانه داریم. ولی آیا واقعا این طور است؟ خیر. ما 2 میلیون و 587 هزار خانه خالی داریم که در ظرف 5 سال حدود دو میلیون خانه خالی به این اضافه شده است. یعنی در مجموع 4 میلیون و 700 هزار خانه داریم. این یعنی 470 میلیارد دلار سرمایه بدون استفاده در خانه های خالی انباشته شده است. یعنی بیش از چهار برابر ارزش بورس در ایران. 
در آخر دولت قبل نسبت به سال 84 قیمت زمین 9 برابر و قیمت آپارتمان 6 برابر بیشتر شد. ما این وضعیت را داشتیم در حالی که 19 میلیون نفر در بدترین شرایط زندگی می کردند. فقط در منطقه یک 31 هزار خانه خالی وجود دارد. وجه قطبی شدن در شمال شهر نسبت به جنوب بسیار بیشتر است. این عدالت اجتماعی است که ایران به دنبال آن بوده است؟
بانک مرکزی تا این تاریخ بیش از 22 هزار میلیارد از دولت مطالبه کرده است. آیا منطقی است؟ این نتیجه سوداگری و فساد در بازار Store ساختمان است. در برج سازی جلوی شهرفروشی در ایران را گرفتم. جلوی مجوز فروشی و تراکم فروشی را گرفتیم. اگر قیمت زمین رشد پیدا کرده برای این است جلوی فساد را گرفتیم. به تنهایی جلوی شهر فروشی ایستاد. این وضعیت قابل ادامه نبود، تورم بیش از 50 درصد را داشته باشیم.
تداوم این رشد افتخارآفرین بود؟ اگر افتخار آفرینی است هیچ تمایلی ندارم که در این افتخار حضور داشته باشم! در بخش مسکن چهار گروه مطرح اند: یک، خانه اولی ها، دو، حاشیه نشین ها 11 میلیون نفر هستن د و بد مسکن اند. سه، بافت فرسوده که هشت میلیون اند و چهار، گروه های کم درآمد.
آیا مسکن مهر پاسخگوی این چهار دسته بود؟ آیا مسکن مهر مشکل خانه اولی ها و بافت فرسوده و حاشیه ای ها را حل کرد. مگر ادامه این روند به نفع ایران بود؟ اما من متعهد شدم تمام تعهدات دولت قبل را انجام بدهم. در دولت قبل خانه ها ناقص تحویل داده میشد اما من کامل تحویل دادم. 900 هزار واحد تحویل داده شد. 
میتوانستم هر ۳ روز بروم پروژه افتتاح کنم. میتوانستم بی مهری کنم نسبت به مسکن مهر. اما چنین نکردم. داوطلبانه در تمام فرصت های تبلیغاتی خودم شرکت نکردم. برای اینکه چون نشان دهم این پروژه که اتلاف منابع ملی است را نباید ادامه داد. 

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 296131 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟