شریعتمداری: در نظر داریم که توسعه ظرفیت‌های صنعتی با حفظ استاندارهای زیست محیطی همراه باشد+فیلم
حجم ویدیو: 30.87M | مدت زمان ویدیو: 00:08:01

رکنا سیاسی: محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در دفاع از برنامه‌های خود گفت:
در برنامه‌ای که به مجلس ارائه داده‌ام، ابتدا اهداف کلی برنامه ها را مشخص کرده و بعد به بیان اهداف کمی در تمام حوزه های مشخص شده پرداخته ام. تمام برنامه های من مبتنی بر استناد بالا دستی ارائه شده است. از جمله اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه. این برنامه ها مبتنی بر اندیشه تولید محوری است. 
سهم ما از کیک اقتصاد جهانی کم است. باید این سهم را بزرگتر و سرانه تولید ناخالص داخلی را بیشتر کنیم. 22.5 درصد از سهم تولید ناخالص داخلی و 34 از اشتغال برعهده این وزارتخانه است. دارد. رشد صنعتی کشور در سال های 91 و 92 رشدی منفی بوده است.
در بخش صنعت با 49 هزار طرح ناتمام مواجه ایم که یازده هزار و خورده ای از این طرح‌ها بالغ بر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که میتواند بالغ بر 365 هزار اشتغال مفید ایجاد کند. 81 هزار واحد صنعتی کوچک در کشور شغول فعالیت اند و این نشاند دهنده اهمیت بخش صنایع کوچک است.
در حوزه معادن داری ظرفیت های شناخته شده ای داریم. 9 هزار پروانه صادره داریم که 580 واحد از آنها فعال هستند. از حیث فناوری در معادن ضعف های فراوانی مواجه ایم. سهم ما از تجارت کالا در جهان سه دهم درصد است که شایسته نیست. باید ظرفیتهای صنعتی را گسترش دهیم که مایلیم توسعه این بخش همراه استاندارهای زیست محیطی داشته باشیم. شهرک ها و نواحی صنعتی از اهمیت بالایی برخوردارند. 959 شهرک صنعتی داریم که تنها برای حدود 150 تای آن تقاصای موثر وجو دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 296218 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟