صالحی: با اهالی هنر مانوس‌ام، دغدغه های آنان را میشناسم و میخواهم اهالی فرهنگ بر صدر بنشینند
حجم ویدیو: 25.83M | مدت زمان ویدیو: 00:05:25

رکنا سیاسی: عباس صالحی، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه دفاع از برنامه های خود گفت گفت:
روش مدیریتی من در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبتنی بر چهار اصل اعتقاد به دین، قانون Law اساسی، رهبری و اخلاق مهم است. دوره تصمیم گیری از پشت درهای بسته از بین رفته و شفافیت در تصمیم گیری و اجرا برای من مهم است. مشارکت با اصحاب هنر، واگذاری امور به بخش خصوصی و فعالیت های صنفی از برنامه های من است که در دوره چهار ساله معاونتم هم این مسئله را پیگیری کردم.
از دیگر موضوعات مورد توجه من تمرکززدایی است. خلاقیت های ایرانی در تمام ایران گسترده است، در میان تمام مذاهب، ادیان و سلایق. در سیاست گذاری و اجرا باید تمام مردم را در نظر گرفت، در دوره معاونتم 65 درصد منابع معاونت فرهنگی در استانهایی به جز تهرن مصرف شده است.
برنامه های من متکی بر اسناد بالادستی متکی است. برنامه فرهنگی دولت و ششم توسعه. تمام اسناد بالادستی مورد مطالعه قرار گفته است. صیانت، تعالی و دیپلماسی فرهنگی، هفت عرصه را دربرمی گیرد: هنر Art و ادبیات، مناسبات ادیان، و مذاهب و ... .
ما با بررسی چالش های فرهنگی و هنری به 14 مسئله رسیدیم که اینها به 46 برنامه تبدیل شد. این وزارتخانه 8 حوزه کاری دارد. دین، فرهنگ، هنر، سینما، رسانه (مکتوب و غیر مکتوب)، محتوای فضای مجازی و بازی های رایانه ای، فعالیت های هنری خارج از کشور و آموزش های فرهنگی. در این حوزها در بخشی میتوانم مدعی تحصص باشم در بخشی هم تعلق خاطر دارم. بنده در چند دهه با اهالی هنر مانوس بودم و دغدغه های آنان را میشناسم و میخواهم همچون اهالی فرهنگ بر صدر بنشینند.
بسته اول بهبود کسب و کار در حوزه فرهنگ و در چارچوب اقتصاد مقاومتی است. اگر اقتصاد مقاومتی را برون زایی تعریف میکنیم در حوزه فرهنگ این اتفاق با سرمایه کمتر همراه است. افزایش سرانه فضاهای فرهنگی، توسعه زیرساخت های تولید، فروش محصولات فرهنگی و همکاری با وزارت ارتباطات در فضای مجازی از برنامه این وزارتخانه در دولت آینده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 296307 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟