روحانی گام نخست را برای عمل به وعده‎ها برداشت

رکنا سیاسی: دکتر حسن روحانی با فاصله چند ساعت از رای اعتماد نمایندگان مجلس اولین جلسه هیات دولت دوازدهم را تشکیل داد تا نشان دهد قطاری که با زحمت فراوان طی چهار سال گذشته به ریل توسعه برگشته است زمانی برای توقف، هرچند کوتاه ندارد.
روحانی در ایام انتخابات تنها کاندیدایی بود که برای چهار سال آینده برنامه داشت و آن برنامه‌ها را در قالب کتابی منتشر کرد و در اختیار عموم قرار داد تا کسانی که پای صندوق آرا می‌روند روحانی را با برنامه‌ها و تفکرش انتخاب کنند. روحانی با انتشار این کتاب مسوولیت خود را سنگین کرد اما اعتقاد و ایمان به راهی که در سال ۹۲ آغاز کرده بود باعث شد بدون ترس این کتاب را منتشر کند.
دکتر حسن روحانی برای اینکه بتواند در برابر مردم پاسخگو باشد باید کابینه‌ای همراه، هم‌دل، هم‌زبان و کارآمد و عملگرا انتخاب می‌کرد تا او را در ادامه این مسیر همراهی کنند.
به همین دلیل او کابینه دوازدهم را با دقت و حساسیت ویژه ای معرفی کرد تا او را در رسیدن به اهداف و عمل به وعده ها همراهی کنند. روحانی کابینه‌ای انتخاب کرد تا همان‌گونه که روی کتاب برنامه‌هایش نوشته بود برای ایران «امنیت و آزادی؛ آرامش و پیشرفت» را به ارمغان بیاورند، کسانی که اعتدال داشته باشند و در مسیر وسط حرکت کنند.
روحانی در جلسه رای اعتماد هم نشان داد برای رسیدن به این وعده ها برنامه دارد. او در دفاع از وزیر جوان ارتباطات تاکید کرد ما در حوزه ارتباطات دنبال کسی بودیم که برای رسیدن به امنیت، آزادی Freedom را ذبح نکند و برای رسیدن به آزادی، امنیت را ذبح نکند. او گفت وزیر ارتباطاتی انتخاب کرده که فضای امنیتی را می‌شناسد، با تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی آشناست به همین دلیل حامی گردش آزاد اطلاعات است. او تاکید کرد آذری جهرمی جوان در جلسات شورای عالی فضای مجازی، هم زمانی که نماینده وزارت اطلاعات بود و هم زمانی که از طرف وزارت ارتباطات می‌آمد مواضعش تغییر نکرد و در هر دو جایگاه معتقد بود آزادی و امنیت با هم معنی دارند. روحانی از وزیر اطلاعات می‌خواهد به گونه‌ای با مردم برخورد کنند که مردم از او نترسند. رییس جمهوری تاکید می کند آقای علوی جزو آنهایی است که آزادی را نمی‌برد، پای درخت امنیت هر روز قربانی کند و این مسأله برایم مهم است. وزیر اطلاعاتی می‌خواهم که مردم از اسم وزیر اطلاعات و مأمور اطلاعاتی نترسند. رییس جمهوری از آوایی می خواهد مسائل مربوط به حقوق بشر، حقوق شهروندی و مسایل مربوط به تعزیرات را مقداری سامان دهد و روابط سه قوه را هم صمیمی‌تر کند
روحانی با این انتخاب ها و تاکید مجدد در جلسه رای اعتماد ثابت کرد نوشتن دو کلمه \"امنیت و آزادی\" در کنار هم روی کتاب برنامه‌هایش شانسی نبوده و به آن اعتقاد داشته و برای رسیدن به آن برنامه دارد.
رییس جمهوری در جلسه رای اعتماد خدا را گواه گرفت که اگر برای هر وزارتخانه‌ای فردی قوی‌تر، صالح‌تر، توانمندتر و کارآمدتر پیدا می‌کرد، تردید به خودم راه نمی‌داد. او تاکید کرد \"خدا گواه است در محضر شهدای مجلس که عکس‌هایشان را زیارت می‌کنیم و روحشان حاضر است، هیچ گاه بر مبنایی که این فرد با من رفاقت قدیمی داشته یا حتی در 4 سال دولت چگونه با هم رفتار کردیم یا اینکه از چه جناح و حزبی است، هیچ یک از اینها برای من مطرح نبوده است.
روحانی تصریح کرد: دولت دوازدهم فرااصولگرایی، فرا اصلاح‌طلبی و فرا اعتدال‌گرایی است، اما به اصول، اصلاح و اعتدال اهمیت خواهد داد و دولتی است که با همه توان خودش مراقبت خواهد کرد که آن اصول و آن اصلاحات لازم و آن میانه‌روی که مورد انتظار است، بکار بگیرد. در تلاش های خودمان بهتر از این افراد پیدا نکردیم، شما هم البته در فرصتی که داشتید بررسی و تحقیق کردید بیانات‌تان را در این تریبون مطرح کردید و البته رأی با شما.
او برای رسیدن به وعده هایی که به ملت ایران داده است مصمم است. روحانی، ظریف را دوباره انتخاب می کند تا با مقابله با ایران هراسی و تعامل سازنده به جهان بگوید ایران آرامش دارد و می توانند بدون دغدغه در کشورمان سرمایه گذاری کنند، او عباس آخوندی را انتخاب می کند تا بدون ایجاد هزینه برای کشور بتواند ناوگان ریلی و هوایی را نوسازی کند و زنگنه ای را بر می گزیند که با اعتباری که در فضای بین المللی دارد بتواند سرمایه گذاران نفتی را برای توسعه میادین نفتی به کشور بیاورد. روحانی امیر حاتمی را معرفی می کند تا بگوید ارتش و سپاه راهشان یکی است و برای ایجاد امنیت و آرامش کشور در کنار یکدیگرند و به او تاکید می کند فعالیت های دفاعی و موشکی را با قدرت ادامه دهد.
رییس جمهوری سلطانی فر و بطحایی را انتخاب می کند تا در فضای امن و آرامی که نیروهای نظامی و امنیتی ایجاد کرده اند به توانمندسازی جوانان و دانش آموزان بپردازند و به کمک ورزش، نشاط را به جامعه هدیه کنند.
دکتر روحانی کرباسیان، شریعتمداری، ربیعی را فرا می خواند تا در سایه امنیت، آزادی و آرامشی که دیگر وزرا ایجاد کرده اند به فکر پیشرفت و توسعه باشند و از حجتی می خواهد تا بخش کشاورزی را بیش از پیش رونق بخشد و از صالحی و قاضی Judge زاده هاشمی می خواهد سلامت و فرهنگ مردم را مهم بشمارند و از رحمانی فضلی می خواهد به عنوان رییس شورای امنیت کشور با دادگستری و قوه قضائیه و ارتش و سپاه و نیروی انتظامی و اقوام و اقلیت‌ها و طوایف کار کند.
رییس جمهوری دیروز تاکید کرد برای عمل به وعده هایش بهترین ها را انتخاب کرده، کسانی که مانند یک تیم ورزشی با هم هماهنگ و همدل کار می کنند. او تصریح کرد به دنبال این نبودم که 17 قهرمان ناهماهنگ معرفی کنم. رییس جمهوری کابینه دوازدهم را هماهنگ و همدل انتخاب کرده است تا بتواند دوباره ایران را بسازد و \"آزادی و امنیت؛ آرامش و پیشرفت\" را محقق کند و در نهایت به هدف اصلی که دغدغه اصلی جامعه و مقام معظم رهبری است یعنی تولید و اشتغال برسد و قطعا با آزادی، امنیت و آرامش کشور می تواند پیشرفت و مشکل تولید و اشتغال را رفع کند و او با انتخاب این کابینه گام نخست را با قدرت برداشته است. اما نباید فراموش کنیم این کابینه همدل نیاز به مردم، قوا، نهادها و سازمان های همدل و همراه دارد تا بتواند در سایه اتحاد به همه خواسته ها برسد و قطعا با اتحاد و همدلی می توان حصر ایران را شکست و دوباره ایران را با \"امنیت و آزادی؛ آرامش و پیشرفت\" به جایگاه اصلی خود در منطقه و جهان برگرداند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 296988 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟