هشدار کره شمالی به استرالیا درباره همکاری با آمریکا

رکنا سیاسی: بحران بوجود آمده میان کره شمالی و آمریکا ابعاد تازه‌ای به خود گرفته و برگزاری رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا نیز که از امروز آغاز شده، بر خشم مقامات پیونگ‌یانگ افزوده است.
خبرگزاری رسمی «کی سی ان اِی» کره شمالی به نقل از منابع دولتی نوشت: اگر ارتش استرالیا تصمیم به کمک و حمایت از آمریکا در هر درگیری نظامی علیه کره شمالی بگیرد که به برنامه هسته‌ای آن مربوط بوده و یا در رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی مشارکت داشته باشد، در حقیقت دست به خودکشی زده است.
هشدار پیونگ‌یانگ به سخنان اخیر «مالکوم ترنبول»، نخست وزیر استرالیا، اشاره دارد که گفته بود ارتش کشورش آماده است در کنار آمریکا در برابر حملات کره شمالی قرار بگیرد
ترنبول همچنین گفته بود: اگر حمله‌ای علیه آمریکا صورت بگیرد، استرالیا به استناد پیمان آنزوس (یک توافق امنیتی میان استرالیا، نیوزیلند و آمریکا) به کمک واشنگتن می‌آید.
خبرگزاری کی سی ان اِی به نقل از یک مقام آگاه در وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد: اعلام حمایت ترنبول از واشنگتن و حضور استرالیا در مانور نظامی آمریکا و کره جنوبی، این کشور را در دیدگاه پیونگ‌یانگ مخالف با جریان عدالت قرار می‌دهد. دعوت از فاجعه، یک اقدام به خودکشی محسوب می‌شود، این موضوع نشان‌دهنده نابالغی سیاسی و ناآگاهی از حساسیت شرایط کنونی منطقه است.
پس از آنکه کره شمالی گوآم را به حمله موشکی تهدید کرد، این نخستین بار است که پیونگ‌یانگ مستقیما استرالیا را مورد انتقاد شدید قرار می‌دهد. به گفته این مقام وزارت خارجه کره شمالی، استرالیا بهای سنگین‌تری از همراهی آمریکا در جنگ علیه پیونگ‌یانگ، در مقایسه با مشارکت‌های نظامی سال‌های گذشته‌اش پرداخت خواهد کرد.
این مقام در ادامه افزود: استرالیا در جنگ شبه‌جزیره کره، ویتنام و جنگ با تروریسم، ارتش آمریکا را همراهی کرده است؛ اما این بار متحمل خسارت جانی و مالی بسیار سنگین‌تری خواهد شد. بهتر است دولت استرالیا زمان و انرژی خود را صرف برقراری صلح در کشور خود کند، تا اینکه از جنگ‌های گذشته درس بگیرد و با آمریکا در یک جنگ هسته‌ای همراه شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 297111 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟