وزیر کشور: رای اعتماد مجلس به وزرا براساس شایسته‌سالاری بود

رکنا سیاسی: عبدالرضا رحمانی‌فضلی صبح سه‌شنبه ۳۱ مرداد در مراسم بهره‌برداری از فاز دوم خط یک قطار شهری شیراز تصریح کرد: رئیس مجلس با درک عمیق و کاملا آگاهانه و متعهدانه و صادقانه با رای اعتماد برخورد کرد.
او با بیان اینکه سیاست یکی از وجوه مهم نمایندگان مجلس محسوب می‌شود و کار نماینده مجلس مبنایی سیاسی دارد، گفت: نماینده باید سیاسی برخورد کند، نماینده کارش سیاسی است؛ اما در موضوع رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، نمایندگان به احترام ۴۲ میلیون رای ملت در انتخابات و ۲۴ میلیون رایی که به آقای روحانی داده شد، کارشناسانه و حق نگرانه برخورد کرده‌ و با پختگی مواجه شدند.
رحمانی فضلی تصریح کرد: قطعا نتیجه رای اعتماد مجلس به دولت درخدمت به مردم مشهود خواهد بود؛ مجلس و نمایندگان مجلس نیز هم باید هدایت کنند، هم انتقاد کنند، هم اگر لازم بود سئوال و در صورت لزوم برخورد کنند؛ این وظیفه نمایندگان مردم محسوب می‌شود.
رحمانی‌فضلی گفت: امروز کار بسیار بسیار با ارزشی تقدیم می‌شود و تلاش‌های زیادی برای به ثمر رسیدن آن انجام شده است لذا به شهردار، شورای اسلامی شهر، رئیس سازمان قطار شهری شیراز و استاندار فارس خداقوت می‌گویم.
وی با قدرشناسی نسبت به کارگران و پیمانکاران پروژه قطار شهری گفت: پیمانکاران زحمت زیادی می‌کشند و در شرایط بی‌پولی با دولت کنار می‌آیند و کار را زمین نمی‌گذارند؛ در استان‌های مختلف مطالبات زیادی دارند، دولت از هر فرصتی استفاده می‌کند تا پیمانکاران معطل نمانند.
رحمانی‌فضلی با اشاره به آغاز فعالیت دولت دوازدهم و شورای پنجم، این ۲ موضوع را اموری مبارک دانست که نشان از استقلال Esteghlal و آزادی Freedom و توفیق نظام مقدس جمهوری اسلامی و حاکمیت مردم‌سالاری دینی و دموکراسی در ایران اسلامی برشمرد.
او اعتقاد دارد اینکه مردمی توفیق پیدا کرده و فعالیت‌های مربوط به اداره حکومت با اراده و اندیشه خود تعیین می‌کنند، جای شکر دارد و باید هزاران بار شکر این شرایط را به‌جا آورد.
رحمانی‌فضلی با تصریح اینکه وجود ضعف در اعمال روش‌های دموکراسی و مردم‌سالاری دینی را قبول کرد و گفت: ما باید بدانیم که این‌ها تمرینی بزرگ و مربوط به اراده خودمان است.
وزیر کشور با تصریح به اینکه امنیت ملی، اقتدار و منافع ملی ما به مقاومت و استقامت و تلاش مردم گره خورده است، گفت: مردم مبنای اقتدار هستند بنابراین باید تمام اقدامات و فعالیت‌های مسئولان باید در راستای رضایت‌مندی مردم باشد؛ ما مسئولان به عنوان کسانی که از طرف مردم توفیق خدمت داریم باید این موضوع را بدانیم، خدمت به مردم هم اعتقادی، هم سیاسی، هم علمی و هم امنیتی است.
وزیر کشور با بیان اینکه قبول دارد بهره‌برداری از بعضی پروژه‌ها خیلی طولانی شده است،‌ گفت: مقصر ما نیستیم، مقصر کسانی هستند که سال‌های سال نفت و درآمدهای نفتی را به خطر انداختند.
او محور کار دولت را بر مبنای آنچه رئیس جمهور اعلام کرده است، توسعه پایدار و همه‌جانبه کشور دانست و تاکید کرد که وزارت کشور نیز برنامه‌های خود را در دولت یازدهم و دوازدهم بر مبنای توسعه پایدار و همه‌جانبه گذاشته است.
رحمانی‌فضلی اضافه کرد: هم در امنیت نگاه توسعه‌ای داریم، هم اقتصاد مبنای کار توسعه پایدار است هم در سیاست که مشارکت اولین جلوه سیاست داخلی است، مبتنی بر توسعه پایدار حرکت می‌کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 297360 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟