فلاحت‌پیشه: اسلام‌آباد غرب محل شکستن نفاق است

رکنا سیاسی: حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور، گفت: جامعه کردنشین با افتخار خود را بخشی از تنه درخت ایران اسلامی می‌داند و مفتخریم که کشورمان به بالاترین شاخص‌های خوداتکاء دست یافته است.
وی ادامه داد: خانوده‌ای را در استان کرمانشاه پیدا نخواهیم کرد که حداقل به یکی از مصادیق ایثار مفتخر نباشد. اسلام‌آباد غرب محل شکستن نفاق است. هواپیماها و موشک‌های عراق دو بار اسلام‌آباد غرب و دالاهو را با خاک یکسان کردند اما مردم ماندند و مقاومت کردند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: ریشه محرومیت استان کرمانشاه به دوران نظام رانت‌سالاری دولت بر می‌گردد. زمانی که مردم مشغول جنگ بودند برخی آقایان مشغول توسعه استان‌ها بودند و در این توسعه استان‌هایی مثل کرمانشاه در اولویت‌های آخر قرار گرفتند.
نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس افزود: مجلس در قانون Law برنامه ششم زمینه قانونی لازم را برای حل مشکلات استان‌های غیربرخوردار فراهم کرده است و دولت باید هر چه سریعتر زمینه تولید و توسعه این استان‌ها را به وجود آورد.
فلاحت‌پیشیه از رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد با فعال کردن هر چه سریعتر خط آهن اسلام‌آباد – خسروی این مسیر را به دومین مسیر پرتردد ریلی کشور مبدل شود.
وی با بیان اینکه در زمینه اعتبارات ماده ۱۸۰ توازن، ‌دولت به محرومان کشور مدیون است، گفت: عدم تخصیص سالیانه آن به معنای بی‌توجهی به محرومان کشور است. افزایش دو برابری این مبلغ در بودجه ۹۷ برای جبران مافات انجام شود.
نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس تاکید کرد: دولت سرمایه خارجی را ضمانت کار خود می‌کند، پس باید این سرمایه‌ها را بین همه استان‌های به عدالت توزیع کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 297384 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟