کره‌شمالی:طرح حمله به گوآم آماده اجراست

رکنا سیاسی: به نقل از اسپوتنیک، جین جونگ هیوپ، کاردار سفارت کره شمالی در روسیه در مصاحبه با این خبرگزاری اظهار داشت: آمریکا باید دست از اعمال فشار بر کره شمالی بردارد.
او تاکید کرد: اینکه در شبه جزیره کره جنگ بالا بگیرد وابسته به اقدامات واشنگتن است.
جین جونگ هیوپ اظهار داشت: همانطور که شما می‌دانید ما تدارک برای حمله به گوآم را کامل کردیم. همه چیز بسته به این است آیا آمریکا معقولانه عمل کند یا خیر. اگر آنها اینگونه رفتار نکنند در مقابل کل جهان در شبه جزیره کره بار دیگر شرمسار خواهند شد.
وی افزود: آنها باید دست از اعمال فشار یک جانبه و تحریک‌های فاحش علیه کره شمالی بردارند. این اقدامات است که مشخص می‌کند آیا جنگی در شبه جزیره کره صورت خواهد گرفت یا خیر.
این دیپلمات کره شمالی همچنین تاکید کرد: پیونگ یانگ پیشتر پیشنهاد تعویق آزمایشات هسته‌ای خود را داده بود اما واشنگتن تصمیم گرفت که در پاسخ، با سئول دست به برگزاری مجدد رزمایش بزند.
جین خاطر نشان کرد: چند سال پیش ما چنین پیشنهادی را درمورد تعلیق آزمایشات هسته‌ای خود در صورتی که آمریکا دست از رزمایش نظامی بردارد دادیم اما در همان زمان هم آمریکا در پاسخ به پیشنهاد ما رزمایش حتی بزرگتری برگزار کرد.
او تاکید کرد: کره شمالی تا زمانی که آمریکا دست از سیاست‌های تحریک آمیز برندارد نمی‌خواهد بر سر برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود بحث کند.
وی گفت: ما به هیچ وجه تا زمانی که آمریکا سیاست‌های تحریک آمیز و تهدیدهای هسته‌ای خود علیه کشور ما را متوقف نکند، بر سر موشک‌ها و سلاح‌های هسته‌ای خود به پای میز مذاکره نخواهیم رفت.
او همچنین اظهار داشت که کره شمالی از نزدیک رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره‌ جنوبی را که روز دوشنبه آغاز شد پیگیری می‌کند و آماده حمله پیشگیرانه در صورت هرگونه تحریکی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 297990 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟