پورابراهیمی: کار مجلس در رای اعتماد به وزرا کم نظیر بود

رکنا سیاسی: محمدرضا پورابراهیمی در مراسم تودیع و معارفه وزیر پیشین و جدید امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: کار مجلس در این دوره در رای اعتماد به وزرا کم نظیر بود و بالاترین رای اعتماد در تاریخ مجلس داده شد که این به عنوان سرمایه دولت به حساب می‌آید و ان‌شاءالله دولت قدر این اعتماد را بداند.
وی با بیان اینکه انتظار این است ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تقویت شود افزود: تصمیمات این ستاد نه تنها قوه مجریه بلکه سایر قوا را هم باید در برگیرد. در دولت یازدهم در برخی جاها تصمیمات اقتصادی متناقض بود؛ در حالی که باید از دولت یک صدا شنیده شود. ایجاد مراکز رسمی و غیررسمی در قوه مجریه به صلاح کشور نیست اما به هرحال کمیسیون اقتصادی برای حل مشکلات اقتصادی کاملا با تمام توان درکنار دولت است.
پورابراهیمی به اولویت‌های پیش رو وزارت اقتصاد اشاره کرده و گفت: اصلاح وضعیت نظام بانکی کشور، بحث مالیات بر ارزش افزوده، بحث مناطق آزاد و الحاق آن به وزارت اقتصاد طبق حکم برنامه ششم توسعه، لایحه دولت درباره اصلاح لایحه مبارزه با قاچاق Contraband ارز و کالا و تعیین تکلیف سهام عدالت به منظور واگذاری مالکیت، از اولویت‌هایی است که در این دوره وجود دارد.
وی با تشکر از زحمات وزیر پیشین اقتصاد خاطر نشان کرد: آقای طیب نیا در علم به عنوان یک عالم در دانشگاه تهران مشهور است و انسانی سالم، متواضع و با بیان حقیقت و دیدگاه از سر صداقت شناخته می‌شود که امیدواریم هرجا هست موفق باشد.
نماینده کرمان و راور در مجلس در پایان اظهار کرد: آقای کرباسیان که به عنوان وزیر جدید اقتصاد رای اعتماد گرفته از پیشکسوتان صنعت و اقتصاد کشور است و یک مدیر قاطع، عملیاتی، میدانی و فعال به حساب می‌آید که تلاشش در جایی مثل گمرک که در خدمات اقتصادی کشور رتبه اول را کسب کرده این موضوع را نشان می‌دهد و امیدواریم با همکاری مجلس بهبود شرایط در اقتصاد را شاهد باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 298007 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟