ترامپ قطعنامه‌ محکومیت نژادپرستی راامضا کرد

رکنا سیاسی: به نقل از خبرگزاری شینهوا، این قطعنامه که با حمایت تیم کین و مارک وارنر، سناتورهای دموکرات ویرجینیا ارائه و در چند روز گذشته به تصویب کنگره درآمده، رویدادهای رخداده در شارلوتزویل را به عنوان یک "حمله تروریستی داخلی" و گروه‌هایی چون "ناسیونالیست‌های سفیدپوست، طرفداران و سازمان‌های حامی برتری نژاد سفید (کو کلاکس کلان)، نئونازی‌ها و دیگر گروه‌های طرفدار نفرت نژادی" را محکوم می‌کند.

این قطعنامه ضمن آنکه از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد تا صریحا گروه‌های طرفدار نفرت نژادی را محکوم کند که به نژادپرستی، افراط گرایی، بیگانه هراسی، یهودستیزی و برتری نژاد سفید دامن می‌زنند، به معترض مخالف نژادپرستی که در 12 اوت سال جاری میلادی توسط یکی از طرفداران نئونازی به صورت عمدی با ماشین زیر گرفته شد، افتخار می‌کند.

ترامپ در ابتدا این خشونت را از جنبه‌های مختلف محکوم و از هر دو طرف درگیری هم از طرفداران نژادپرستی و هم از مخالفانشان انتقاد کرد. با این حال وی پس از دیدار با تیم اسکات، سناتور کارولینای جنوبی که علنا از لفاظی‌های ترامپ Trump انتقاد کرده، مجددا موضع جنجالی خود را تکرار کرد.

ترامپ سوار بر هواپیمای ریاست جمهوری به خبرنگاران گفت: به نظر من اگر به ظهور جنبش اعتراضی ضد فاشیست موسوم به آنتیفا توجه کنید و اتفاق‌هایی را که رخ داده بررسی کنید متوجه می‌شوید که در طرف دیگر نیز آدم‌های بدی وجود دارند.

ترامپ در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه توسط کاخ سفید منتشر شد، گفت: من با هرگونه تعصب مخالف هستم و از امضای این قطعنامه خرسندم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 305883 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟