نقوی‌حسینی: ممانعت از فروش هواپیما به ایران نقض آشکار متن برجام است

رکنا سیاسی: سیدحسین نقوی حسینی در واکنش به مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص ممانعت از فروش هواپیماهای تجاری به ایران گفت: این مصوبه در راستای اقدامات آمریکا برای عدم انتفاع ملت ایران از دستاوردهای برجام و مانع تراشی بر سر اجرای برجام است.
وی این مصوبه را نقض صریح متن برجام دانست و گفت: از نظر جمهوری اسلامی ایران این اقدام آمریکا نقض آشکار برجام است لذا ما معتقدیم که کشورهای عضو ۱+۵ باید با کنار گذاشتن این مصوبه به تعهدات خود مطابق برجام عمل کنند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه «آمریکا نمی خواهد ایران از برجام منتفع شود» افزود: آمریکا می‌خواهد دولت جمهوری اسلامی ایران را به سوی توقف برجام هدایت کند اما همانطور که پیش از این نیز ایران اعلام کرده برجام را نقض نکرده و خواهان توقف آن نیست تا جایی که به نفع طرفین باشد آن را اجرا می‌کنیم و درعین حال نیز برای سناریوهای مختلف آمادگی داریم.
نقوی حسینی در پایان و در جمع بندی گفت: در متن برجام به صراحت موضوع فروش هواپیماهای تجاری به ایران آمده است. به همین دلیل مصوبه آمریکا برای ممانعت از فروش خلاف متن برجام است و انتظار می‌رود هیئت نظارت بر برجام در این خصوص تصمیم صریح و قاطعانه‌ای گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 307039 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟