ایجاد نخستین پایگاه نظامی آمریکا در اسرائیل

رکنا سیاسی: به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، آمریکا این پایگاه را برای استقرار ده‌ها نظامی که در راه‌اندازی سامانه دفاع موشکی اسرائیل فعالیت می‌کنند، ایجاد کرده است.
اسرائیل با همکاری آمریکا سامانه‌های دفاعی چندلایه‌ای را ارتقا داده که مسئولان دو طرف می‌گویند می‌توانند با هر موشک دوربردی مقابله کنند. ایجاد این پایگاه در زمانی صورت گرفته که اسرائیل هم چنان نگران توانایی موشکی ایران است.
البته این پایگاه تا حد زیادی نمادین است، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده که پایگاه جدید پیام آمادگی اسرائیل برای دشمنان‌اش است.
فرمانده دفاع هوایی رژیم صهیونیستی در این باره گفت: این پیامی است که نشان می‌دهد اسرائیل بهترین آمادگی را دارد. پیامی که نشان می‌دهد اسرائیل برای جواب دادن به تهدیدات خوب عمل می‌کند.
پرچم‌های آمریکا و اسرائیل بر فراز این پایگاه برافراشته شده‌ است.
دو روزنامه یدیعوت آحارونوت و تایمز آو اسرائیل اعلام کردند، این پایگاهی در داخل پایگاه هوایی مشابیم مستقر در غرب دو شهر دیمونا و یروشام است.
ده‌ها سرباز آمریکایی اقدام به راه‌اندازی راداری بزرگ خواهند کرد که از ۱۰ سال پیش مستقر شده است.
نیروی هوایی اسرائیل با استقبال از تاسیس این پایگاه در دل صحرای نقب گفت: این همکاری بین دو طرف را تعمیق می‌بخشد که در فوریه آینده به اوج خود می‌رسد زیرا یک رزمایش مشترک تحت عنوان "ژونیپر کبرا" برگزار می‌شود که هر دو سال یک بار است.
این رزمایش شامل سناریوهای متعدد از جمله حملات موشکی به اسرائیل از چند جهت در آن واحد است.
اسرائیل نگران این است که ایران و حزب‌الله برای طولانی مدت در سوریه و در نزدیکی مرزهای سرزمین‌های اشغالی فلسطین بمانند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 307660 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟