حضور پوتین در رزمایش زاپاد ۲۰۱۷

رکنا سیاسی: به نقل از اینترفاکس، این رزمایش که از ۱۴ سپتامبر آغاز شده تا۲۰ سپتامبر در خاک بلاروس و روسیه و همچنین مناطق کالینینگراد، لنینگراد و پوسکوف ادامه دارد.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه گفت: دیدار پوتین در یکی از مراحل مهم رزمایش زاپاد ۲۰۱۷ مطابق با رویه متداول است و با واکنش کشورهای غربی به مخالفت با انجام رویداد ارتباطی ندارد.
وزارت دفاع روسیه نیز تاکید کرده، ماهیت رزمایش زاپاد ۲۰۱۷، دفاعی و ضد تروریستی است. در این رزمایش بیش از۱۳هزار نیروی روس و ۳ هزار نیروی بلاروسی شرکت دارند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، در سه روز اول این رزمایش مسائل مربوط به فرماندهی و کنترل در هنگام دفع حمله دشمن، برنامه‌ریزی و عملیات استراتژیک در حوزه مسئولیت نیروهای نظامی انجام شد.
همچنین بررسی دقیق توسعه همکاری اطلاعاتی بین بلاروس و روسیه، مبارزه با گروه‌های خرابکارانه و تشکیلات دفاعی غیرقانونی با حمایت نیروی هوایی انجام شد.
در مرحله دوم این رزمایش نیز ارتش در سناریویی از پیش طراحی شده بررسی دفاع زمینی و هوایی، انجام عملیات‌های تهاجمی و از بین بردن دشمن فرضی را در دستور کار خود دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 307859 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟