آغاز عملیات آزادسازی شهر عنه در غرب استان الانبار عراق

رکنا سیاسی: به نقل از سایت سومریه نیوز عراق، یک منبع در تیپ هفت ارتش عراق امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، نیروهای نظامی مشترک عراق آزادسازی شهر عنه واقع در غرب استان الانبار از کنترل داعش ISIS را از سه محور آغاز کردند.
این منبع افزود: عملیات با مشارکت ارتش، پلیس Police فدرال و نیروهای عشایری عراقی و با حمایت جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش و هلی کوپترهای ارتش عراق آغاز شد.
در این راستا یک منبع ارتش عراق امروز گفت: نیروهای عراقی وارد منطقه الریحانه در شرق شهرستان عنه در غرب الانبار شدند.
وی گفت: نیروهای امنیتی مورد حمایت عشایر وارد این منطقه شدند و خودروی حامل یک عامل انتحاری را منهدم کردند.
نیروهای امنیتی عراق دو روز قبل موفق به آزادسازی منطقه عکاشات در غرب این استان شده و خسارات بسیاری را به داعش وارد کردند.
از سوی دیگر، مرکز رسانه جنگ عراق در بیانیه‌ای مطبوعاتی پیشتر اعلام کرده بود، جنگنده‌های ارتش عراق صدها هزار اعلامیه را در الحویجه و اطراف آن و الشرقاط پخش کرده است. در این اعلامیه‌ها به داعش هشدار نهایی داده و از آنها خواسته شده یا مرگ و یا تسلیم را انتخاب کنند.
طبق این بیانیه، جنگنده‌های مذکور در مرکز شهر الحویجه منطقه الرشاد، منطقه الریاض، منطقه العباسی، منطقه الزاب و ساحل چپ شرقاط هر کدام ۵۰۰ هزار اعلامیه منتشر کردند.
در این اعلامیه‌ها راهنمایی‌ها و سفارش‌های لازم به شهروندان داده شده و به داعشی‌ها هشدار داده شده که یا خود را تسلیم کنند و یا به دست نیروهای عراقی کشته می‌شوند.
در این اعلامیه‌ها به ساکنان مناطق مذکور تاکید شده که زمان رهایی آنها نزدیک است و پس از آزادی Freedom نینوا و عکاشات به زودی این امر محقق می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 307871 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟