صادقی: سخنرانی ترامپ نشانگر رجزخوانی و استیصال دولت آمریکا است

رکنا سیاسی: محمود صادقی با اشاره به اولین سخنرانی ترامپ Trump در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: به طور کلی می‌توان این سخنرانی را بیشتر یک رجزخوانی دانست تا سخنرانی رئیس‌جمهور یکی از کشورهایی که جزو قدرت‌های جهانی در سازمان ملل است.
وی تاکید کرد: به هرحال مواضع ترامپ از دوره تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به شکل تهاجمی، احساساتی و غیرمنطقی بوده و با چنین مواضعی آشنا هستیم.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: ترامپ روز گذشته در سخنرانی خود تعابیر و جملات ستیزه‌جویانه را به کار برده و در رابطه با ایران هم با این لحن صحبت کردن، دنیا متوجه بی‌منطقی رئیس‌جمهور آمریکا در ارتباط با برجام شد.
این نماینده مجلس ادامه داد: اینکه رئیس‌جمهور یک کشوری که خود را مدعی نظم در دنیا می‌داند، تا این اندازه بی‌منطق باشد آن هم نسبت به توافقی که 6 قدرت جهانی و ایران آن را انجام داده‌اند و آن را یک طرفه و یک جانبه نشان دهد، نشانگر سخنان تهی از منطق است.
این نماینده اصلاح طلب مجلس تاکید کرد: در واقع این نوع سخنان نشان می‌دهد که به حقوق و تعهدات بین‌المللی حداقل در مقام شعار و حرف پایبندی ندارد. اما در عمل به رغم شعارهایی که داده تلاش‌هایی کرده حتی بالاجبار تعلیق تحریم‌ها را مجددا تمدید کرد و این نشان می‌دهد که برجام از جهات حقوقی از جایگاه محکمی برخوردار است که علیرغم تلاش، ترامپ نتوانسته از زیر تعهدات آن شانه خالی کند.
صادقی ادامه داد: در مورد سایر کشورها هم نوع بیان ترامپ ستیزه جویانه بود و فکر نمی‌کنم افکار عمومی جهان به نوعی با اینگونه ادبیات همسویی کند و به نظر می‌رسد می‌توان در رویارویی با ایران که حداقل بخشی از آن به ایران مربوط می شود این نوع سخنرانی را شکست گفتمانی تلقی کرد که در این خصوص وزیر امورخارجه کشورمان هم موضع گیری داشتند.
صادقی همچنین بیان کرد: سخنرانی ترامپ پایین‌تر از حد رئیس‌جمهور کشوری بود که خود از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل است.
وی اظهار داشت: این سخنرانی را می‌توان نشانگر استیصال دولت آمریکا تلقی کرد و تا حدودی عصبانیت ترامپ ناشی از حمایت سایر قدرت‌ها به خصوص کشورهای اروپایی و به طور مثال مقامات فرانسوی، انگلیسی و آلمانی در دیدارهایی است که با آقای روحانی داشتند و با قاطعیت و صراحت هرچه تمامتر از تداوم برجام و تاثیر آن در صحنه بین‌المللی حمایت کردند.
این عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد راهبردی که ایران برای به انزوا کشاندن آمریکا در صحنه بین‌المللی انتخاب کرد، تاثیر خود را گذاشته که بخشی از این مواضع توام با عصبانیت ترامپ ناشی از آن است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 308035 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟