دیدارهای محمود عباس با مقامات عربی و بین‌المللی در سازمان ملل

رکنا سیاسی: به نقل از خبرگزاری رسمی "تاس" روسیه، سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه شنبه در حاشیه هفتاد و دومین دوره نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کرد.
محمود عباس با اشاره به سفرش به ترکیه و مذاکرات درباره این موضوع با هیئت حماس در مصر، لاوروف را در جریان پیشرفتی که در مذاکرات با جنبش "حماس" درباره آشتی ملی داشته، قرار داد.
در همین راستا، وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: علی رغم وجود همه پرونده‌های سوریه، عراق، لیبی و یمن امکان ندارد مسأله فلسطین را فراموش کنیم.
وی در ادامه افزود: ما با اکثر کشورهای عضو شورای امنیت همچنان خواهان اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره اجرای طرح صلح کشورهای عربی هستیم.
لاوروف و عباس همچنین به بررسی آخرین تحولات آشتی ملی میان دو جنبش "حماس" و "فتح" پرداختند.
محمود عباس در ادامه در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل با "ملک عبد الله" دوم پادشاه اردن دیدار و درباره تمامی تحولات جاری در سایه تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی و تلاش‌های صورت گرفته برای پیشبرد روند سازش و روابط دوجانبه فلسطین و اردن بحث و تبادل نظر کرد.
رئیس تشکیلات رام الله در ادامه این دیدارها، با فدریکا موگرینی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم دیدار و درباره تحولات جاری در سایه تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی و شهرک سازی آن و تلاش‌های صورت گرفته برای پیشبرد روند سازش بحث و تبادل نظر کرد.
عباس همچنین با میشل عون رئیس جمهور لبنان، میشل تامر رئیس جمهور برزیل و شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر امور خارجه بحرین نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی قبل از این هم با احمد ابو الغیظ دبیرکل اتحادیه عرب دیدار و بر لزوم هماهنگی میان طرف‌های عربی به منظور تحقق منافع امت عربی و به ویژه منافع مساله فلسطین تاکید کرد.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین با "شارل میشل" نخست وزیر بلژیک و نخست وزیر بنگلادش دیدار کرد.
محمد اشتیه، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح نیز تصریح کرد: جنبش فتح با جنبش حماس دیداری در مصر جهت بررسی منافع ملی پس از برعهده گرفتن اداره نواره غزه خواهد داشت.
وی افزود: جنبش فتح از امکان تشکیل ائتلاف با حماس در پارلمان فلسطین و تشکیل دولت وحدت ملی پس از انتخابات قانونی دور نمی‌شود.
حماس اخیرا در بیانیه‌ای از انحلال کمیته اداری نوار غزه و دعوت دولت توافق ملی به غزه برای برعهده گرفتن مسؤولیت‌ها و انجام وظایفش خبر داد.
این جنبش همچنین از موافقت خود با برگزاری انتخابات سراسری و آمادگی‌اش برای پاسخگویی به درخواست مصر جهت گفت‌وگو با جنبش فتح خبر داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 308124 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟