درخواست رهبران جهان از کمپانی‌های اینترنتی برای حذف اتوماتیک مطالب افراط‌گرایان

رکنا سیاسی: به نقل از خبرگزاری رویترز، ترزا می، نخست وزیر انگلیس، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و پائولو جنتیلونی، نخست وزیر ایتالیا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل این مساله را مطرح خواهند کرد.
به گفته هیات انگلیس در سازمان ملل توئیتر، فیس‌بوک، مایکروسافت و شرکت گوگل که زیر مجموعه شرکت آلفا بت است در بین کمپانی‌هایی قرار دارند که قرار است در این نشست شرکت کنند.
اتحادیه اروپا تهدید کرده که اگر این کمپانی‌ها تلاش‌های خود برای نظارت و کنترل آنچه که در وب‌سایت‌ها منتشر می‌شود را افزایش ندهند وارد عمل خواهد شد.
هیات انگلیس در سازمان ملل گفت: ترزا می از پیشرفت‌ها استقبال خواهد کرد اما از کمپانی‌های اینترنتی می‌خواهد تا برای متوقف کردن گروه‌هایی چون داعش ISIS که مطالب افراطی و تروریستی را منتشر می‌کنند بیشتر و سریع‌تر وارد عمل شوند چراکه چنین گروه‌هایی با انتشار این مطالب افراط‌گرایی را ترغیب کرده و یا نشان می‌دهند که چطور بمب می‌سازند و یا با خودرو به عابرین پیاده حمله می‌کنند.
براساس متن سخنرانی از پیش منتشر شده انتظار می‌رود ترزا می در این رویداد بگوید: گروه‌های تروریستی مطلع هستند که لینک‌های مربوط به تبلیغاتشان قرار است به سرعت حذف شود و به همین خاطر تاکید بیشتری بر انتشار و توزیع هرچه سریع‌تر مطالب افراطی و تروریستی خود دارند تا همچنان در فضای مجازی باقی بمانند.
وی در ادامه خواهد گفت: کمپانی‌های اینترنتی باید در حذف اتوماتیک مطالب تروریستی آنلاین سریع‌تر وارد عمل شوند و راه‌حل‌های فنی را که از آپلود اولیه این مطالب جلوگیری می‌کند، توسعه دهند.
کمپانی‌های اینترنتی کلیدی در واکنش به فشار دولت‌های اروپایی و آمریکا پس از سیل حملات تروریستی گردهمایی اینترنتی جهانی برای مقابله با تروریسم را در ژوئن سال جاری میلادی تاسیس کردند تا راه حل‌های فنی برای حذف مطالب افراطی را به اشتراک بگذارند و با کارشناسان مبارزه با تروریسم همکاری بیشتری داشته باشند.
توئیتر اعلام کرده که در نیمه نخست سال جاری میلادی ۲۹۹ هزار و ۶۴۹ مطلب مربوط به حمایت از تروریسم را حذف کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 308162 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟