بزرگترین اتحادیه تجاری انگلیس اعطای جایزه آنگ سان سوچی را تعلیق کرد

رکنا سیاسی: به نوشته روزنامه گاردین، این اقدام از سوی اتحادیه تجاری "Unison" انگلیس در پی اقدامی مشابه از سوی تعدادی از نهادهای این کشور صورت گرفت و این نهادها اعلام کردند که باید مساله اعطای جایزه‌های افتخاری به آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار را بررسی کنند یا اگر جایزه‌ای به وی تعلق گرفته، آن را پس بگیرند. این جوایز در پی اقدامات رهبر دوفاکتوی میانمار در مبارزه برای برقراری دموکراسی در کشورش اعطا شده بود.
علت اصلی تصمیم برای تعلیق عضویت افتخاری آنگ سان سوچی از سوی این اتحادیه اقدامات دولت میانمار علیه مسلمانان روهینجایی در این کشور است.
دانشگاه بریستول به عنوان یکی از دانشگاه‌هایی که درجه افتحاری به آنگ سان سوچی داده بود، اعلام کرد که می‌خواهد این جایزه را مورد بررسی قرار دهد.
سخنگوی این دانشگاه گفت:‌ این دانشگاه نگرانی‌های زیادی درباره وضعیت موجود در میانمار دارد. در سال ۱۹۹۸، ما درجه دکتری حقوق را به آنگ سان سوچی دادیم چون برای برقراری حقوق بشر و دموکراسی در میانمار تلاش زیادی کرد.
اتحادیه دانشجویان کالج اقتصادی لندن نیز ریاست افتخاری این اتحادیه را از آنگ سان سوچی گرفت.
شورای شهر آکسفورد نیز اعلام کرده که ممکن است در نشست ماه آتی میلادی جایزه موسوم به "آزادی شهر آکسفورد"‌ را که در ۱۹۹۷ به آنگ سان سوچی داده شد، بررسی می‌کند.
در ماه‌های اخیر آنگ سان سوچی به دلیل ناکامی در مقابله با حملات علیه مسلمانان روهینجایی در غرب میانمار و فرار Escape آنها به بنگلادش هدف انتقادهای بین‌المللی قرار گرفته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 308379 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟