رهبر چین در تلاش برای حفظ ثبات در آستانه نشست کنگره

رکنا سیاسی: به نقل از خبرگزاری رویترز، حزب کمونیست چین هیچ چالشی را نمی‌پذیرد و همواره تدابیر امنیتی را در آستانه نشست‌های مهم ارتقا می‌دهد. شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین سه‌شنبه گفت: آن کسانی که در بخش امنیت عمومی کار می‌کنند باید آگاهی سیاسی خودشان را ارتقا دهند و اقتدار و یکپارچگی حزب را حفظ کنند.
خبرگزاری شینهوا به نقل از رئیس‌جمهوری چین گزارش داد: شی جینپینگ تاکید کرد توسعه و ثبات جزو اصول مطلق هستند،‌ بنابراین هر دوی این موارد را باید با دست‌های نیرومند مدیریت کرد. این مساله اهمیت دارد که از رهبری این حزب از وقوع خطرات جلوگیری کرده و یا خطرات مهم را تحت کنترل داشته باشد.
این خبرگزاری به نقل از رهبر چین گزارش داد، تلاش‌های بیشتری لازم است تا "حاکمیت اجتماعی با سوسیالیسم از طریق مولفه‌های چینی" به گونه‌ای ارتقا یابد که اطمینان حاصل شود کشور از صلح و ثبات بلند مدت بهره می‌برد.
شی جینپینگ از زمان روی کار آمدن در حدود پنج سال پیش، سرکوب گسترده‌ای را علیه جامعه مدنی آغاز کرده و در این میان وکلای حقوق بشر و مخالفانی که از سوی دولت به نقض قانون Law و یا تلاش برای براندازی حزب متهم می‌شوند، بازداشت شده‌اند.
حزب کمونیست چین همچنین از تجمع‌های مردمی گسترده که هر ساله در اعتراض به مسائل مختلفی از تصرف غیرقانونی زمین و آلودگی تا فساد برگزار می‌شود، خشمگین است و از آنها با تعبیر "حوادث توده‌ای" یاد می‌کند.
نشست مهم کنگره حزب کمونیست هر پنج سال یکبار از ۱۸ اکتبر آغاز به کار می‌کند و در این جلسه رئیس‌جمهوری چین برای گسترش سلطه خویش بر قدرت بهره‌برداری می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 308385 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟