رئیس جمهور لیتوانی: روسیه درصدد حمله به همسایگان خود است

رکنا سیاسی: از وستی، دالیا گریبوسکایته، رئیس جمهور لیتوانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: امروز توجه جهان به کره شمالی و دیگر مناطق معطوف شده است، با این حال همان روش‌های ارعاب و تجاوز Rape در اوکراین و در امتداد مرزهای شرقی ناتو استفاده می‌شود.
وی افزود: حدود یک صد هزار سرباز روسیه در حال انجام رزمایشی توهین آمیز، بانام " زاپاد -2017 "در نزدیکی مرزهای کشورهای بالتیک، لهستان و حتی در قطب شمال هستند.
گریبوسکایته ادعا کرد، مسکو سناریوهای تهاجمی علیه کشورهای همسایه را تمرین می‌کند و ارتش خود را برای حمله به غرب آموزش می‌دهد.
به گفته رئیس جمهور لیتوانی، روسیه علاوه بر تجهیز زرادخانه‌های نظامی خود، در حال ساخت نیروگاه هسته‌ای در خاک بلاروس و در نزدیکی مرز لیتوانی است که از آن به عنوان سلاحی ژئوپولتیک بهره برداری کند.
این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که وزارت دفاع روسیه بارها از کشورهای غربی خواسته بود تا با اعزام نمایندگان خود روند انجام رزمایش نظامی با بلاروس را از نزدیک ببینند.
پیش از سخنان رئیس جمهور لیتوانی، هیئت دیپلماتیک روسیه صحن مجمع عمومی سازمان ملل را به نشانه اعتراض به مواضع این کشور، ترک کرده بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 308389 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟