جعفرزاده: سخنرانی روحانی در برابر ترامپ موجب سرافکندگی آمریکایی‌ها شد

رکنا سیاسی: غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در این باره اظهار داشت: متاسفانه متولیان دولت آمریکا خصوصاً ترامپ Trump نتوانستند درک صحیحی از شرایط دنیا داشته باشند و تصورشان این است که می‌توانند برای همه دنیا تصمیم بگیرند. ترامپ در سخنرانی خود گفت ایران به دنبال نابودی اسرائیل است و شعار مرده‌باد سر می‌دهد در حالی که خودش علیه چند کشور سخنرانی کرد و از تریبون سازمان ملل تروریسم بین‌المللی را اشاعه داد.

وی با اشاره به اظهارات ترامپ که گفته بود کره‌شمالی را نابود می‌کنیم، خاطرنشان کرد: ترامپ خودش یک خطر بزرگ جهانی است که باید درباره او تصمیمی گرفته شود. اظهارات سخیف ترامپ دخالت در امور کشورهای دیگر و اعلام جنگ و خونریزی از سوی کشوری بود که ادعای دموکراسی دارد.

جعفرزاده با بیان اینکه سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا زخم بزرگی بر چهره این کشور وارد کرد، یادآور شد: در مقابل، سخنان سنجیده، موشکافانه و منطقی آقای روحانی نشان داد که گفته‌های ترامپ درباره ایران اشتباه است و مردم ایران به دنبال صلح و آرامش در دنیا هستند و نمی‌خواهند خوی کابویی و تسلط چکمه‌پوشانه داشته باشند بلکه به دنبال گفت‌وگوی تمدن‌ها و فضای تعاملی با دنیا هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه سخنرانی رئیس‌جمهور کشورمان از بهترین سخنرانی‌های ایراد شده در مجمع عمومی سازمان ملل بود، یادآور شد: رسانه‌های دنیا هم در ماجرای تقابل بین ایران و آمریکا در سازمان ملل، ایران را پیروز میدان دانستند و در واقع نوعی شرمساری و سرافکندگی برای آمریکایی‌ها ایجاد شد چراکه روشن شد رئیس‌جمهور این کشور با الفبای سیاست آشنا نیست و به نظر می‌رسد با توجه به آبروریزی ترامپ در سازمان ملل زمان استیضاح او فرا رسیده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 308484 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟