امیری خامکانی: رئیس‌جمهور به دنیا در استفاده از فرصت برجام تاکید کرد

رکنا سیاسی: حسین امیری خامکانی با اشاره به سخنرانی رییس جمهور در سازمان ملل گفت: چند نکته در صحبت های آقای روحانی بود که یکی بحث عجین دانستن حقوق بشر، حقوق شهروندی، عدالت اجتماعی، صلح و ارزش های اسلام خواهی بود، در واقع راه سعادت بشر، امنیت و صلح در اسلام خواهی است.

وی افزود: صلح عادلانه برای همه ملت ها و کشورها خوب است و اگر سازمان های بین المللی و غرب با نگاه دوگانه ورود نمی کردند و اگر غرب به ندای ایران در خصوص عدم حمایت از تروریسم گوش داده بود وضعیت اینگونه نبود که سرانجامش داعش ISIS باشد.

نماینده مردم زرند در مجلس تاکید کرد: صلح، عدالت، حقوق بشر و شهروندی باید برای همه ملت ها ارزش باشد حتی اگر با ملتی یا کشوری مخالف باشید و در مقابل بعضی امور ضد ارزش مانند ترور، جنگ و بی عدالتی باید برای همه ملت ها باشد.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس همچنین بیان کرد: در واقع اگر دو گانه برخورد شود بی نظمی امنیتی و نا امنی سرایت خواهد کرد که متاسفانه امروز اینگونه شده است.

وی با بیان این که سخنان رییس جمهور تبیین صدور انقلاب بود که از ابتدای انقلاب هم وجود داشته است، اظهار داشت: آقای روحانی مطرح کرد که برجام فرصتی برای دنیا است و دنیا باید از این فرصت استفاده کند و برای همه چالش های بین المللی الگو باشد که به جای جنگ و بی خانمان کردن ملت ها از این الگو استفاده کرده و چالش ها را حل کنند.

امیری خامکانی همچنین افزود: روشی که دولت جدید آمریکا در پیش گرفته در هیچ مکتب سیاسی قابل قبول نیست و ملت آمریکا را بی اعتبار می کند و بی تعهدی آمریکا را ثابت می کند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در ادامه اظهار داشت: در حوزه توان دفاعی و موشکی نیز، رئیس جمهور تاکید کرد که توسعه موشکی ما بازدارنده و تدافعی است و صرفا در راستای دفاع از کشور است.

وی در پایان با بیان اینکه رییس جمهور اعلام کرد که با عقل و تدبیر با ملت ها صحبت می کنیم، گفت: ملتی هستیم صلح دوست و صلح خواه که نمونه اش برجام است که با مذاکره در مورد آن وارد عمل شدیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 308492 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟