رکنا سیاسی: آیت‌الله سیداحمد خاتمی در پایان اجلاسیه سوم مجلس خبرگان در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات این اجلاسیه گفت: ما شش کمیسیون داریم و حدود سی نفر از اعضای خبرگان رهبری خصوصا افراد جدید الورود در هیچ کمیسیونی نبودند و کمیسیون سیاسی هم کار زیاد دارد بنابراین دو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و کمیسیون اجتماعی را با قید دو فوریت تصویب کردیم که آنان هم وارد کمیسیون ها شوند.

وی افزود: سرمایه نظام ما مردم هستند و اعضای مجلس خبرگان که نماینده هر یک از استان‌ها هستند، مسافرت دارند و مشکلات را می‌بینند و میخواهند حل شود. برخی از اعضای خبرگان وقتی دیدند حالا زمان نصب استانداران و فرمانداران است گفتند درست است که قانونا از اعضای مجلس خبرگان نباید نظر خواهی شود اما بهتر است که از آنان نیز برای این موضوع نظرخواهی و مشورت گرفته شود.

وی ادامه داد: معلمان، مدیران آینده کشور را با آموزش و پرورش تربیت می‌کنند و انتظار اعضای خبرگان این است که آنان امانتدارانه آیندگان را تربیت کنند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان با اشاره به سخنان مداخله جویانه ترامپ Trump نیز گفت: آن اراجیفی که ترامپ در سازمان ملل گفت کاملا کذب و نادرست بود و مردم، مسئولان و دولتمردان ایران در برابر آمریکا متحد هستند و می‌گویند تا زمانی که سیاست‌های استکباری در این کشور جریان دارد باید گفت مرگ بر آمریکا که البته این شعار علیه مردم این کشور نیست، علیه دولتمردان آنان و سیاست‌های شان است.

عضو هیات رییسه خبرگان دغدغه دیگر این مجلس را نسبت فضای مجازی دانست و گفت: ما شاهد یک جنگ جدی تمام عیار در مسایل فرهنگی و اخلاقی هستیم. نگران نیستیم مردم مطالب را بدانند ولی اجازه خوردن سم را به مردم ندهیم. وقتی در شهری وبا می‌آید شهر را قرنطینه می‌کنند. وبای فرهنگی و سیاسی هم کمتر از سم نیست. هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد بیگانه برای مردم کشورشان خط بدهد.

خاتمی افزود: حدود 40 میلیون نفر عضو کانال‌های تلگرامی هستند که معنای آن خط گیری از آن طرف است. حرف ما مدیریت این فضا است که برعهده دولت و نظام اسلامی است.

وی با بیان این‌که «مساله حجاب برای ما مساله دینی و شرعی است»، تصریح کرد: برخی به سمت بی حجابی میروند در حالی که انقلاب ما انقلاب اسلامی است. دولت در نهادهای زیر نظر خود دقتهای لازم را داشته باشد؛ در بیمارستان‌ها و هواپیماها و... دولت پیشگام در ترویج حجاب باشد.

وی با بیان این‌که «همه‌پرسی اقلیم کردستان یک خطر بسیار بزرگ است»، گفت: این خطر تنها برای عراق نیست. دشمن مدتهاست که به دنبال ساختن اسراییل جدید در منطقه است. این اسراییل جدید را از تجزیه عراق شروع می‌کنند و این مقدمه است. اگر نمی‌خواهیم جنگ و اختلاف و آدم کشی Murder در منطقه نباشد؛ باید اجازه این همه پرسی فتنه گرانه را نداد زیرا این همه‌پرسی، ساختن اسراییل جدید و غده سرطانی است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان مساله پاکسازی نسلی میانمار را از دیگر دغدغه‌های مجلس خبرگان برشمرد و یادآور شد: با کمال وقاحت رهبر آن کشور که متاسفانه جایزه صلح نوبل را دارد می گوید مسلمانان عامل این وضعیت هستند. 400 هزار نفر را کشته و آواره کردند و با وقاحت می‌گویند مسلمانان تقصیرکار هستند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان ادامه داد: جهان اسلام در برابر این جنایت Crime متحد باشد. این جنایت محکوم است. ما غصه داریم چرا جهان اسلام حرکت و وحدت لازم را در این باره ندارد.

وی در پایان اظهار داشت: از پیروزی های صورت گرفته در عراق و سوریه علیه تکفیری ها خوشحالیم ولی نگران پایان نیافتن غائله تکفیری‌ها هستیم، می ترسیم این فتنه تمام نشده فتنه جدیدی را درست کنند. امیدواریم مسئولان اقلیم کردستان عراق به عقل بیایند و در زمین اسراییل بازی نکنند؛ چرا که برگزاری همه پرسی خواست و طراحی اسراییل است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 308555 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟